Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utslag i ärende fast jag betalat i tid

Kalla det överklaga om du vill, just i processen med betalningsföreläggande heter det återvinna. Det står i informationen som följer med utslaget. Rimligen kommer sökanden inte agera i ärendet i tinget och då blir det undanröjande och avskrivning
Har @Rockerboy betalt skulden innan och det sedan utfärdats ett utslag efter att hen betalt så skall dementi ansökas ifrån bolaget som skickat in detta föreläggande. Tror inte att det ska behöva bli en hel grej av det med ansökan om återvinning. Men skulle ”Zolva” inte gå med på att ansöka om dementi så ska du absolut söka återvinning.

Ok, ja det beror väl på vad man bekymrar sig över, anmärkning eller utslag.
Utslaget påverkas inte av någon dementi.

Har du fått betalningsanmärkning?

Har @Rockerboy betalt skulden innan och det sedan utfärdats ett utslag efter att hen betalt så skall dementi ansökas ifrån bolaget som skickat in detta föreläggande. Tror inte att det ska behöva bli en hel grej av det med ansökan om återvinning. Men skulle ”Zolva” inte gå med på att ansöka om dementi så ska du absolut söka återvinning.
Jag hade pratat med Zolva och skulle betala in 3000kr på min skuld för att dom skulle återkalla ärendet. Betalade in 3000 innan mina 10 dagar från delgivningen gått ut.

Ok, ja det beror väl på vad man bekymrar sig över, anmärkning eller utslag.
Utslaget påverkas inte av någon dementi.
Man vill väl inte ha något av det.? Försvårar ju mycket i livet om man vill ta något abbonemang, låna eller söka bostad?

Nu uppdaterades min uc med betalningsanmärknnng. Står som betalningsföreläggande utslag som anmärkning

Även om återvinning går igenom får TS en betalningsamärkan ändå?
Frågar bara för att jag är nyfiken och okunnig. Tack :)

Även om återvinning går igenom får TS en betalningsamärkan ändå?
Frågar bara för att jag är nyfiken och okunnig. Tack :)

Det antar jag, men utslaget som ligger till grund för det kommer att undanröjas.

Det är ju en stor fördel för borgenären om TS inte söker återvinning, när TS missköter betalningsplanen kan man söka verkställighet direkt och slippa vänta på delgivningar och sånt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp