Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utslag i ärende fast jag betalat i tid

Blev delgivien i ett ärende hos kronofogden, skrev under delgiviningen och fick fram till 26/5 och agera. Tog kontakt med Zolva där skulden ligger och kom överens med dom att betala in 3000kr för att dom skulle dra tillbaka ansökan. Jag betalde in 3000kr 25/5 via swish. Ringde dagen efter och kollade om dom såg min betalning. Det gjorde dom och drog tillbaka ansökan. När jag efter några dagar var inne på kronofogden för att se om den försvunnit så låg den kvar.
Tog då kontakt med Zolva igen och dom sa att det var återkallat den 26/5 men kunde inte svara på hur lång tid det tog hos kronofogden att fixa det.
Nu ikväll får jag kivra från Kronofogden att det blivit ett utslag i ärendet.
Hur kan jag göra nu?

Blev delgivien i ett ärende hos kronofogden, skrev under delgiviningen och fick fram till 26/5 och agera. Tog kontakt med Zolva där skulden ligger och kom överens med dom att betala in 3000kr för att dom skulle dra tillbaka ansökan. Jag betalde in 3000kr 25/5 via swish. Ringde dagen efter och kollade om dom såg min betalning. Det gjorde dom och drog tillbaka ansökan. När jag efter några dagar var inne på kronofogden för att se om den försvunnit så låg den kvar.
Tog då kontakt med Zolva igen och dom sa att det var återkallat den 26/5 men kunde inte svara på hur lång tid det tog hos kronofogden att fixa det.
Hur kan jag göra nu?
Du kan kontakta inkassobolaget och be dom att ansöka om ett dementi. För om du betalt innan utslag utfärdats så kommer dom med stor sannolikhet att ta bort utslaget.

Du kan kontakta inkassobolaget och be dom att ansöka om ett dementi. För om du betalt innan utslag utfärdats så kommer dom med stor sannolikhet att ta bort utslaget.
Vilka är dom?

Hur kan jag göra nu?
Begär återvinning av utslaget

Kalla det överklaga om du vill, just i processen med betalningsföreläggande heter det återvinna. Det står i informationen som följer med utslaget. Rimligen kommer sökanden inte agera i ärendet i tinget och då blir det undanröjande och avskrivning

Kommer man få gå till tingsrätten menar du?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp