Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utslag, begära återvinning?

Fick i fredags ett utslag på ett ärende där jag bestridit i tid. Mejlade kfm o det var de som gjort fel, så nu måste jag begära återvinning i detta ärende för att få bort anmärkningen. Jag har också fått utslag i två andra ärenden, där de sökande gått med på avbet ändå. Kan jag begära återvinning i det ärendet också eller är det kört där, någon som vet??

Om du betalat skulden eller bestridit i tid ska det inte komma utslag

Fast i det här fallet blev det så, men kfm har tagit på sig sitt misstag, men jag måste ändå tydligen begära återvinning för att ta bort det, vilket jag gjort nu. De andra två utslagen är pga att jag inte bestred i tid, men att inkasso ändå efter utslag gick med på avbet, och då undar jag om det är möjligt där att begära återvinning??

Om man väljer att släppa allt till kfm, så är det nog (så är det i mitt fall åtminstone) för att man inte har några andra val, även om man får bet.anmärkning tyvärr. Antar att så är fallet för aclc också...

Det som Kfm erkänt sig delaktiga i och att det är dom som gjort fel kommer du ju kunna få bort anmärkningen
Men i de andra två ärendena kommer det inte gå eftersom du haft skuld då utslag meddelades.
Du kan ju ha tur med inkassobolagen men jag fick exakt likadant för ett par år sen och det fanns inga möjligheter att få bort den eftersom vi inte hade nån avbetalningsplan och skulden låg när utslag föll
Spelar ingen roll att ni kommit överens efter.
,
Men har du tur så ..gör ett försök men tveksamt.
Nu när du gjort upp avbetalning med inkassobolagen så se till att hålla den
Annars kan lätt bolagen skicka för utmätning.

Nej gran jag vill inte sätta mig i sen sitsen men ser ingen annan utväg!! Bättre att bli av med alla skulder en gång för alla än att leva i denna karusellen.. Har sms lån på ca 60000 kr och sedan krediter och andra lån på 250000 kr jag fixar inte det längre!! Varje månad lägger jag flera timma på att söka nya lån för att lösa gamla.. Det blir bara större och större skulder.. Nu är det äntligen slut lånat!! Kommer aldrig mer att ta ett lån i hela mitt liv!! Vill jag köpa något särskildt så ska jag spara ihop till det!jag har ingen aning om hur lång tid det tar för mig att betala av min skuld till kfm, men sen är jag skuldfri!! Och även FRI!!

Förresten är det någon som har någon uppfattning om hur många år jag kommer få betala till kfm?? Säg att jag får utmätning på 7000 kr i månaden har skulder på 340000 kr.. Jag förstår ju att det blir avgifter och ränta osv, så hur länge tror ni???

Minst 3 år ..du får lägga i hop alla skulder..sen tillkommer det 600 för varje ärende som inkommer till Kfm..
Du har över 300 000 ...
7000 i månaden ...du får räkna..ca 84000 om året till kronofogden
Minst tre år med utmätning..usch..trist sits du sitter i

Ja men 3-4 år känns faktiskt ok om jag sedan är skuldfri!! Jag har kämpat nu i 2 år så några år till sen blir jag skuldfri.. Har ju barnamun själv att skylla..

Bara mig själv att skylla skulle det stå!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp