Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utslag, begära återvinning?

Fick i fredags ett utslag på ett ärende där jag bestridit i tid. Mejlade kfm o det var de som gjort fel, så nu måste jag begära återvinning i detta ärende för att få bort anmärkningen. Jag har också fått utslag i två andra ärenden, där de sökande gått med på avbet ändå. Kan jag begära återvinning i det ärendet också eller är det kört där, någon som vet??

Är det inte så att om man vill släppa allt till kronofogden så kan man göra det?? Måste man bestrida hit och dit?? Jag orkar inte det nämligen.. Jag bil bara släppa allt och så hoppas på löneutmätning!! Kan man göra det?? Någon som vet??

Jo visst är det så, det är bara jag som vill hinna få några fulla löner för att laga bil o lite mer grejer, innan utmätningen drar igång.

Aha ok!! Tänkte väl det!! Men vet du hur fort det sker med utmätning?? Sker det på typ en månad eller vad?? Dom första kommer gå till fogden redan nu i slutet av denna månaden men sen kommer det dröja till slutet av april innan resten kommer in dit.. Börjar dom utmätning direkt från första kravet eller väntar dom till allt kommit in om man ringer och säger att mer är på väg in??

nej de väntar inte på att alla skulderna kommit in.utan de som hunnit in börjar de dra kommer fler ärenden under tiden så läggs de till utmätningen bara.och man får alltid information hem på vilken skuld som tillkommit.

för mig tog det ca 4 månader från släppa från inkasso till utmätning startade.och allt underskrivande av delgivningar o återsändning o inkomstredovisning.
har du smslån så är det dom som snabbast åker till kfm.banklån och krediter tar längre tid.för de vill gärna göra upp om avb m.m.men jag bad de bara släppa ärendena.och jag har fortfarande ärenden på bevakning o när de åker in så läggs de till min utmätning.

Fick i fredags ett utslag på ett ärende där jag bestridit i tid. Mejlade kfm o det var de som gjort fel, så nu måste jag begära återvinning i detta ärende för att få bort anmärkningen. Jag har också fått utslag i två andra ärenden, där de sökande gått med på avbet ändå. Kan jag begära återvinning i det ärendet också eller är det kört där, någon som vet??

För att återvända till din trådstart och besvara den fråga DU faktiskt ställde så.

Har du fått bekräftat att dina bestridande var inne i tid? Har du endast bestridit ett av dessa ärenden eller samtliga? Fogden skall medge misstaget och detta skall de bifoga med din återvinning samt inhibition.

De som beviljade dig en avbetalningsplan skall du isf hänga ut i din återvinning. Det är MYCKET VIKTIGT att du påpeka alla detaljer och det är viktigt att de inkasso som beviljade dig avbetalningsplan erkänner sina misstag.

En seriös tingsnotarie lär dock anse att dessa brustit då de i samband med att du ingick avtal med dem gällande avbetalningsplan skulle återkallat ärendet från fogden. KAn du finna en eventuell kostnad för upprättande av avbetalningsplan så är det fint, vanligt avtal räcker det med.

Vad det gäller den tredje skulden är det fogden som skall rätta detta. De kan dock inte göra detta själv utan det görs av TR samt rättsenheten i Visby. Det är mycket viktigt att kronofogden rättelseteam rättar detta omgående, dock lär de invänta TR:s beslut. Vet ej vart du bor men vissa län har ganska lång handläggning gällande ärenden i tingsrätten. Normalt skall en återvinnijg endast ta ett par dagar.

Kruxet är att du inom kort innehar tre nya betalningsanmärkningar till detta är borta.

Du skall ansöka om återvinning och inhibition till TR. Skriv ner hela förfarandet.

Sedan skickar du samma bestridande till KM rättelseteam. Var noga med detaljer. Spara på eventuell agression även om den är befogad. ;-).

Tack Nina!! Då hinner jag kanske lägga undan några hundralappar på ett par fulla löner då innan dom börjar dra!!ännu är inget hos kronofogden.. Jag har ställt frågan tidigare men är så nervös över detta så jag gör det igen! Måste man berätta för sin arbetsgivare eller chef?? Eller räcker det att lönekontoret vet detta?? Och är det KFm som kontaktar dom eller måste jag göra det?

Nej, du måste inte själv berätta för din arbetsgivare om detta. Kronofogden hanterar allt sådant.
Att en del själva väljer att berätta för chefen kan ju bero på att de jobbar på ett mindre företag där man kanske har daglig kontakt med chefen/lönekontoret och därför vill förvarna att fogden kommer att kontakta dem.
Men jobbar man på en plats där det finns ett par hundra anställda ser jag ingen anledning att själv prata med arbetsgivaren om man inte absolut vill.

Ok!! Gud vad skönt att höra!! Jag är kommun anställd så då behöver jag ju inte säga nåt!!!

Tack Nina!! Då hinner jag kanske lägga undan några hundralappar på ett par fulla löner då innan dom börjar dra!!ännu är inget hos kronofogden.. Jag har ställt frågan tidigare men är så nervös över detta så jag gör det igen! Måste man berätta för sin arbetsgivare eller chef?? Eller räcker det att lönekontoret vet detta?? Och är det KFm som kontaktar dom eller måste jag göra det?

Jag fattar inte varför du vill sätta dig i den situationen ...du får ju betalningsanmärkningar som finns kvar i 3 år ...men det gör inget kanske?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp