Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utredning bedrägeri pga inte betalt av lån

Det borde ju rimligen kunna vara ett bedrägeri om uppsåtet inte varit att följa avtalet. Eller är det istället en fråga om avtalsbrott? Jag vet inte, men folks ekonomiska situation förändras ju hela tiden så det är nog svårt att bevisa för bolagen vilken avsikt någon hade, om man inte tex hittat på att man har ett jobb osv.

Men i mejlet står understruket att du inte betalat en enda faktura. Är det en lögn? Jag skulle försöka ringa och prata med dom, om jag verkligen inte haft som avsikt att lura dom, och förklara situationen.
Flexkonto
Men i mejlet står understruket att du inte betalat en enda faktura. Är det en lögn? Jag skulle försöka ringa och prata med dom, om jag verkligen inte haft som avsikt att lura dom, och förklara situationen.
Grejen är den att jag har 3 konto krediter via dem och 1 av dessa tog jag sist för nån månad sen, men har inte kunnat betala så har skitit i det som sagt eftersom jag valt att släppa allt.

Flexkonto

Grejen är den att jag har 3 konto krediter via dem och 1 av dessa tog jag sist för nån månad sen, men har inte kunnat betala så har skitit i det som sagt eftersom jag valt att släppa allt.
Tror som sagt det bästa du kan göra är att ringa dom och förklara din situation och orsaken till det hela. Dom hänvisar ju till att du varken betalat eller varit i kontakt med dom. Hoppas det löser sig och att du genom att släppa allt kommer på fötter igen så småningom!

Tror som sagt det bästa du kan göra är att ringa dom och förklara din situation och orsaken till det hela. Dom hänvisar ju till att du varken betalat eller varit i kontakt med dom. Hoppas det löser sig och att du genom att släppa allt kommer på fötter igen så småningom!
Tack men det lär ta tid

Ovanligt grepp. Får dom till något kring något som liknar det där behöver man inte bekymra sig över skuldsanering på ett tag.

Ovanligt grepp. Får dom till något kring något som liknar det där behöver man inte bekymra sig över skuldsanering på ett tag.
Hur? Är misstanke om brott något som gör skuldsanering omöjligt, eller menar du att det drar ut på tiden om sånt här ska utredas ?

Hur? Är misstanke om brott något som gör skuldsanering omöjligt, eller menar du att det drar ut på tiden om sånt här ska utredas ?
Skulle det finnas en misstanke om brott som utreds av polis/Ekobrottsmyndigheten kan det absolut innebära tvärstopp för skuldsanering.
Blir man fälld för ekonomisk brottslighet är det generellt så att skuldsanering får vänta till senare någon gång. Missar görs

Om inget annat så lär skulden inte ingå i en skuldsanering, tvistig fordran

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp