Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmattad

Vad var det i mina inlägg som var oseriöst?
Om du inte har något bra o säga tycker jag du inte behöver svara alls.
Gina jag tolkar dina inlägg som seriösa, du skriver lite osammanhängande p g a att du är helstressad och har ångest, det är inte lätt att få fram allt i skrift. Detta bevisar bara än en gång det jag skrivit tidigare, sök hjälp, få någon som kan det här och prata med.

Hej Gina1234, så sorgligt att läsa om att du mår så dåligt, du verkar fångad i destruktiva tankar om att du skulle vara ful. Allt vi gör och känner bottnar i något så utan att känna dig tänker jag spontant att om du ska kunna ta itu med spelberoendet/återfallen i spel och ångesten det ger så bör du först och främst se till att du har en fungerande vardag och där är jobbet en stor och viktig del av våra liv.

Antagligen kommer du inte kunna ändra på din chef, därför undrar jag om du skulle kunna hitta ett annat jobb? Det bästa vore väl att du söker jobb medan du har ditt gamla kvar och se vad som dyker upp? Det är kanske den "enklaste" vägen att gå. Alternativet är att du kontaktar skyddsombudet på din arbetsplats (är det din chef som är skyddsombud då får du gå högre upp).

Vi lever i ett utseendefixerat samhälle, särskilt för mig som har två döttrar är detta extremt påtagligt. Men jag vågar påstå att ingen människa ska behöva må dåligt över sitt utseende som du gör (om jag inte har missförstått att du gör). Det finns något vackert i varenda människa som kan stråla ut men det krävs också att man själv kan se det i sig själv. I slutändan är det bara ytliga människor som skulle välja bort dig pga hur du ser ut. Det kan kännas som att du behöver dessa människor i ditt liv (som jag egentligen inte vet ngt om), det är så mkt idag med att ha nätverk, visa en putsad och lycklig yta på sociala medier etc etc. Men tro mig du behöver inte ytliga människor i ditt liv. Ge istället chansen att andra kommer in i ditt liv.

Jag tror att du skulle bli stärkt om du går och pratar med en terapeut. Ge dig själv en chans till en lyckligare vardag genom att ta kontakt med en psykolog. I vårt samhälle springer folk till psykologen för så mycket mindre än det som du beskriver!
Stor kram till dig och kom ihåg: Bakom molnen är himlen alltid blå!

Jag förstår om min text var osamanhängande. Och mina känslor var all over the place...jag kan inte kontrollera andras känslor mot mig..Kan bara kontrollera mina egna..jag har bara svårt att acceptera att jag är ful..och vill inte heller att andra ska acceptera att jag är ful ..då bekräftar de mina känslor. Det var inte meningen att jag skulle skapa en tråd om mitt utseende. .Det här blir mitt sista inlägg..tack för all stöd.

Jag förstår om min text var osamanhängande. Och mina känslor var all over the place...jag kan inte kontrollera andras känslor mot mig..Kan bara kontrollera mina egna..jag har bara svårt att acceptera att jag är ful..och vill inte heller att andra ska acceptera att jag är ful ..då bekräftar de mina känslor. Det var inte meningen att jag skulle skapa en tråd om mitt utseende. .Det här blir mitt sista inlägg..tack för all stöd.

Hej Gina! Jag är helt övertygad om att alla som skrivit till dig i den här tråden har gjort det av välvilja, för att vi vill hjälpa dig. Ibland kan det vara svårt att uttrycka precis hur man tänker och känner bara genom text, blir lätt missförstånd, du har ju dessutom haft det jobbigt med känslor som är kaos . När man mår så dåligt som du gör är det också lätt att man misstolkar det andra säger/skriver som negativt. Detta pga av att man har så låga tankar om sig själv (dålig självkänsla). Det är också något du kan få hjälp av genom en samtalskontakt. Jag tror att alla människor skulle må bra av att någon gång i livet gå och prata om sig själv med en professionell. Så om du inte redan ringt vårdcentralen, gör det direkt. Och fortsätt gärna skriv, jag tror inte att det är någon som menat att du ska sluta med det.

Finns inget ful eller vacker bara ord vi har hittat på släpp det, acceptera att du ser bra ut är bra, alla är vi det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp