Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmattad

Ja kan ju omöjligt gått från 25 i betyg till 45 pga rocker kredit på 5000

Jag tror att din motivation skulle öka om du ser att det händer ngt med skulderna. Orkar du skriva hur stora skulderna är per långivare?
Snöbollsmetoden är väldigt kraftfull om man har råd att följa den.
Det är inte bra om du har försökt att använda den men istället fått sämre ekonomi. Det är inte meningen.
Jag har också levt med skulder i 12 år nu, men nu ser jag ljuset i tunneln, det är betydligt bättre än på länge även om det kommer ta ca 2-3 år tills jag är i mål.

Det som har varit avgörande för mig är att inte ta nya lån, minska användandet av befintliga krediter, ta extrajobb, köra snöbollsmetoden på det sättet som passar oss och hela tiden utvärdera och ha koll på ekonomin. Vi har inga pengar kvar att spendera på allt som inte är nödvändigt men har ett sparande istället.

Okej
Ellos 8000/. 350 kr i månaden
Merax 5000/ 500 i månaden
Happy cash 5000 . / 200
Holm bank 37000 /. 2700 i månaden
Bank norwegian.24000 / 600 i månaden
Telia .18000/
Comviq abonnemang: 450 kr i månaden . Bundet avtal
Svea ekonomi : 28000/ 900 i månaden
Cashbuddy . 25000/ 800 i månaden
Hyra . 3200
Intrum inkasso : 50 000/ 2000 i månaden
Fairlo 28000 / 900 i månaden
Rocker 5000/ 150 kr
Förskottslön 6000 / 1300 i månaden
Min lön är ca 12000
Jag försöker jobba mer men jag vet inte om jag är deprimerad . Utbränd .
jag har försökt komma upp till heltid i ett år nu .utan och lyckats .

Ush vilken hemsk situation! Verkligen inte lätt när då mår som du gör! Men skulderna är relativt låga om man ser till många andra här som har problem. Du har några mindre skulder med hög månadskostnad. Om du hade försökt sikta på en månad då och då och försöka samla kraft till att jobba mer vid ett par dagar en månad så kanske det hade hjälpt långt. I övrigt fysisk aktivitet är guld vid utmattning och dåligt mående, kosten är ju också en otroligt viktig bit som man normalt sett inte sköter när man mår dåligt. Alkohol är ofta också en bov som bidrar till att man inte sköter kost och fysisk aktivitet. Skulle jag vara du utan att veta hur du har det runtikring så hade jag börjat med små steg i att röra på mig, lägga om kosten lite där du kan göra smarta val för hälsan, försöka sikta på att samla kraft för att ta något extra pass när du orkar. Inte automatiskt lägga dig på heltid med ett tvång att du måste klara det, då kan du lika gärna braka om du inte är där ännu i ditt mående. Men jag tycker det ser ljust ut för dig vad man kan läsa, måste finnas steg du kan ta för att må bättre

Glömde skriva att kika över sina utgifter direkt och kapa allt du inte MÅSTE ha, brukar finnas en hel del man kan göra där. Det om något är en frigörande känsla att kapa utgifter:)

ok, tack!
Mina tips är att:

1. Ringa till intrum och Holm bank och berätta att du är utbränd och inte kan jobba heltid vilket har resulterat i lägre inkomst. Be om de kan sänka månadsbeloppet. Om de säger Nej be dem då sänka tillfälligt under 6 månader så du har chans att hantera alla dina utgifter. Förberedd dig på att säga hur mkt du vill att du ska betala när de frågar. Säg typ 1000 kr till intrum och 1000 kr till Holmbank. Förhandla, argumentera, använd all din kraft till att få dem att sänka månadsbeloppen. De kanske inte sänker så mkt som du vill men kan ev erbjuda lägre belopp ändå.
2. Ring sen alla andra och fråga om de kan sänka månadsbelopp eller erbjuda längre betalningstid. Säg att du vill göra rätt för dig men att din inkomst inte räcker för tillfället.
3. OM du fortfarande ligger back, efter att du ringt runt, så behöver du tyvärr byta ihop och jobba lite mer för att gå runt och hålla dig flytande. Det kommer att bli bättre men det kommer ta ett tag tills det vänder.
4. Notera vilka som kan erbjuda betalfri månad. Använd inte de pengarna till snöbollen utan lägg de undan för sämre tider.
5. Betala lägsta på alla lånen/krediter.
6. Betala så mkt du kan på Förskottslån tills den är borta.
7. Ta två A4 papper och på det ena skriver du i vänstra spalten alla dina långivare, resterande papper fyller du med kolumner, en för varje månad. Så bockar du av alla när du betalat. På det andra papperet gör du likadant fast du skriver långivare i vänstra kolumnen men i månadskolumnen skriver du återstående lånebelopp, du skriver hur mkt det är kvar på skulden varje månad när du betalat en räkning.
8. Ta inga nya lån/krediter (tills du ev kan få ett samlingslån).
9. Lev så billigt du kan, belöning kommer längre fram!

Motivationen kommer när du känner att det är du som håller i ratten och styr och har kontroll och gör allt för att minska dina skulder.
Om du är utbränd eller deprimerad och pga det måste gå ner i tid så kanske du kan få en peng av FK?

Alt 2 är väl att du släpper allt och får löneutmätning men du har inte stora skulder, orkar du kämpa lite till så tror jag att du fixar det.

Har du ngn vän eller släkting som kan hjälpa till ekonomiskt så du kan få bort några av lånen som har högst månadskostnad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp