Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätningsbeslut

Kan din sambo bevisa att det är hans pengar genom t.ex. lönespec etc. då har väll KFM ingen rätt att mäta ut pengarna?

Ringde KF igår, han jag pratade med såg att det var en till person som stod på kontot och sa att jag skulle göra en överklagan vilket jag har gjort. Sen sa han att dom inte tänker dra dom pengarna som det stod utan väntar på min inkomstblankett.

Ringde KF igår, han jag pratade med såg att det var en till person som stod på kontot och sa att jag skulle göra en överklagan vilket jag har gjort. Sen sa han att dom inte tänker dra dom pengarna som det stod utan väntar på min inkomstblankett.
Toppen :)
Det gäller att stå upp för sig själv och läsa på de aktuella lagarna. Ofta gör såväl KFM som bankerna/inkassobolagen fel.

Behållning på ett delat konto bedöms tillhöra innehavarna till lika stor del.

Behållning på ett delat konto bedöms tillhöra innehavarna till lika stor del.
KFM har inte rätt att utmäta egendom som inte tillhör den med utmätningsbeslut såvida dolt ägandeskap inte föreligger och det finns bevis för påståendet.

KFM har inte rätt att utmäta egendom som inte tillhör den med utmätningsbeslut såvida dolt ägandeskap inte föreligger och det finns bevis för påståendet.
Detta har varit uppe för diskussion tidigare när en artikel om en utmätning på delat konto ägt rum där de båda innehavarna varit separerade i många, många år.

Tingsrätten gick på Kronofogdens linje den gången.

Beror väll på vad för underlag man presenterar som bevis...? Om du faktiskt läser länken står det "Skatteverket förklarade sig överlämna till rätten att bedöma om klagandena hade visat att den utmätta delen av banktillgodohavandet inte tillhörde C.L."

"Det aktuella bankkontot var fortfarande gemensamt vid tiden för den andra utmätningen. Enligt 4 kap. 17 § UB får lös egendom utmätas om det framgår att egendomen tillhör gäldenären. Medel på ett gemensamt bankkonto anses enligt praxis tillhöra kontoinnehavarna med lika stora andelar om inte annat visas"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp