Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätningsbeslut

Fick hem idag ett brev om utmätningsbeslut och det är innan jag har hunnit skicka in inkomstuppgifter till KF, den blanketten kom förra veckan och jag har två veckor på mig. Hur kan dom då göra ett beslut innan dom vet vad jag har för inkomst/utgifter?
det står att jag ska behålla på kontot 9380 kr, vilket inte min skuldrådgivare fick fram när hon räknade.
Så är det någon som har fått liknade beslut? har ringt KF men kommer ju inte fram, upptagna handläggare och sen bryts samtalet.
Tänkte om detta är ett beslut OM man inte skickar in inkomstblanketten?

Fick hem idag ett brev om utmätningsbeslut och det är innan jag har hunnit skicka in inkomstuppgifter till KF, den blanketten kom förra veckan och jag har två veckor på mig. Hur kan dom då göra ett beslut innan dom vet vad jag har för inkomst/utgifter?
det står att jag ska behålla på kontot 9380 kr, vilket inte min skuldrådgivare fick fram när hon räknade.
Så är det någon som har fått liknade beslut? har ringt KF men kommer ju inte fram, upptagna handläggare och sen bryts samtalet.
Tänkte om detta är ett beslut OM man inte skickar in inkomstblanketten?
Det låter inte som beslut på lönen, utan utmätning av kontanta medel (tror jag det heter).
Det pågår säkerligen en tillgångsutredning.

Det låter inte som beslut på lönen, utan utmätning av kontanta medel (tror jag det heter).
Det pågår säkerligen en tillgångsutredning.
Okej, men jag har inga tillgångar förutom lönen. Och det konto dom har skrivit att jag bara ska behålla 9380 kr är även min sambos konto där han får in sin lön.

Okej, men jag har inga tillgångar förutom lönen. Och det konto dom har skrivit att jag bara ska behålla 9380 kr är även min sambos konto där han får in sin lön.
Vem står på det kontot?

Ok, men konstigt då jag får inga pengar dit utan bara min sambo, vi har bara ett gemensamt konto.
Var väl där det fanns pengar.
Av beslutstexten bör det framgå att KFM känner till att det är ett delat konto:

"xbank .... gäldenären delar kontot med en annan innehavare, utmätning sker intill ett belopp om yyy. Kvar på kontot ska lämnas zzz som utgör medinnehavarens andel samt gäldenärens beneficium"

Något i den stilen.

Ok, men konstigt då jag får inga pengar dit utan bara min sambo, vi har bara ett gemensamt konto.
Kan din sambo bevisa att det är hans pengar genom t.ex. lönespec etc. då har väll KFM ingen rätt att mäta ut pengarna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp