Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätningsbeslut utan ekonomisk utredning

Hej,
Ett beslut om utmätning och summa har tagits utan att jag getts möjlighet att inkomma med ekonomiskt underlag. I rapporten står det att man försökt kontakta mig på alla sätt vilket inte stämmer. Inte minst kunde man gjort en begäran om ekonomiskt underlag via Kivra. Detta har inte gjorts. Handläggare har gått till beslut direkt. Så nu drar man en helt felaktig summa i augusti på min lön. Är detta vanligt förfarande nuförtiden. Har aldrig varit med om det och ser inte att det står något om det. Har jag någon rätt här att få det justerat så att det åtminstone blir korrekt. Jag förstår att jag kan göra det till nästa månad. Men jag vill gärna att det blir korrekt från början. Och jag tycker det låter som att de dessutom gjort fel.

Om det är utmätning låter det okej. Är det löneutmätning ska redogörelse skickas ut innan beslut om det inte finns särskilda skäl.

Enklast är att du ringer kl 9 i morgon och lämnar uppgifter på telefon.

Jag ja ringer de imorgon. Det gäller lönen. Jag har dock skyddad adress, kanske det räknas som särskild anledning.

Jag är även konfunderad över rapporten, då är det en annan utredning, för utmätning är ju
pågående och här stod att jag inte hade utmätningsbara tillgångar.

Jag har tidigare erfarenheter av utmätning och då vet jag att man gör det man kan för att få in pengar även om det inte är helt by the book, försvårar osv. lite så har jag förstått kulturen. som nu, även om jag begär rättelse så är det inget man kommer hinna korrigera utan säkert då hänvisa mig till nästa månad.

Hade de begärt underlag så hade utmätningen dröjt till nästa månad och det låg kanske inte i handläggarens intresse av en eller annan anledning. Det var därför jag undrade över lagrummet.

Jag ja ringer de imorgon. Det gäller lönen. Jag har dock skyddad adress, kanske det räknas som särskild anledning.

Jag är även konfunderad över rapporten, då är det en annan utredning, för utmätning är ju

Jag har tidigare erfarenheter av utmätning och då vet jag att man gör det man kan för att få in pengar även om det inte är helt by the book, försvårar osv. lite så har jag förstått kulturen. som nu, även om jag begär rättelse så är det inget man kommer hinna korrigera utan säkert då hänvisa mig till nästa månad.

Hade de begärt underlag så hade utmätningen dröjt till nästa månad och det låg kanske inte i handläggarens intresse av en eller annan anledning. Det var därför jag undrade över lagrummet.

Skyddade personuppgifter? Då brukar postnord strula extra har jag förstått.

Lagstöd för att skicka förfrågan eller inte bör vara ub 7:7

Dom har kollat dina konton om det finns pengar, fastigheter, bilar ja det som räknas som tillgång. Har inget med löneutmätning att göra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp