Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning

Hej,
Jag undrar kring hur lång tid det tar ungefär, från inskickad ekonomisk redovisning till utmätning startar. På ett ungefär.

Säkert olika. Tog bara någon dag för mig första gången. Andra gången jag skickat in var det behandlat redan dagen efter

Så då startade det direkt den månaden? Eller månaden efter?

Bra fråga det undrar jag också.
Har nyligen fått två beslutade utslag så nu vet jag inte riktigt vad som händer eller hur lång tid det är till utmätning.

Så då startade det direkt den månaden? Eller månaden efter?
Beslutet gäller omgående. Om beslutet tas väldigt nära inpå lönen så kan det möjligen vara så att lönen redan är körd i systemet, och att beslutet når arbetsgivaren ”för sent” för att reglera utmätningen på lönen. Men grunden är att det gäller direkt.

Undrar också. Inlämnade uppgifter i början på månaden men ännu inte fått beslut om utmätning och belopp?

För mig var det ganska sent lönemätningen drog igång. Tror jag fick beslut kring den 20de så det blev avdrag på lönen månaden efter för min del då lönerna redan var körda i systemet.

Så hur ser processen ut tidsmässigt från det att man skriver på föreläggandet ungefär?

Skrev på föreläggandet och sen tog det ca 3 dagar tills jag fick beslut om utmätning, sedan skickade jag in ekonomisk redovisning via online tjänsten och dagen efter fick jag beslut om utmätning och belopp. Så allt som allt gick det på en vecka ca

1 - 2 dagar från redogörelsen skickats in

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp