Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning snart.

Utmätning går ungefär till på följande vis; du får ett brev som heter ”Föreläggande” där det finns med ett delgivningskvitto som du skall skicka in. Därefter kommer ett ”Utslag” och om du inte betalar då kommer ”Skuld att betala”. Om man då inte betalt till Kronofogden får man ett brev där man uppger inkomster och utgifter. Kronofogden kollar upp om du har bil, andra fordon etc som kan utmätas. Efter att du skickat in din redogörelse görs en utredning om hur mycket du kan betala/månad genom löneutmätning, där din arbetsgivare varje månad drar en summa som går till Kronofogden. Du får behålla pengar för hyra, medicin, ev resor till jobbet samt ett förbehållsbelopp. Nya skulder som tillkommer läggs på din utmätning.

Tack! Uppskattar verkligen svaret, då jag befinner mig i en situation som känns som att man kvävs, jag är också orolig över när det kommer till att de ska hem till mig då jag bor i en bostadsrätt som är pantsatt. Vet du hur den saken går till väga? Bokar vi en tid som passar när de ska komma eller dyker dom bara upp?

Inte säkert att du får besök hemma. De jag känner härifrån har aldrig haft besök, inte jag heller.

Jag har en bostadsrätt som är pantsatt som de kanske är intresserade av. Marknadsvärdet är 500tk och 360tk är bolån. Jag har över 2 mil i blanco:(

Tack! Uppskattar verkligen svaret, då jag befinner mig i en situation som känns som att man kvävs, jag är också orolig över när det kommer till att de ska hem till mig då jag bor i en bostadsrätt som är pantsatt. Vet du hur den saken går till väga? Bokar vi en tid som passar när de ska komma eller dyker dom bara upp?
Tyvärr vet jag inte det. Dock så skulle jag inte anmäla att jag skulle komma då du får tid på dig att plocka undan saker som kan utmätas.

För dom kmr ju trilla in en efter en.
Japp. Och alla inkassobolag är inte lika snabba som andra. Efter typ 6 års löneutmätningar så hade jag fortfarande runt 50 000kr kvar i inkassoärenden som inte skickats vidare till kfm.
Fick t o m påminnelse på en parkeringsbot efter 9 år via inkasso.

Japp. Och alla inkassobolag är inte lika snabba som andra. Efter typ 6 års löneutmätningar så hade jag fortfarande runt 50 000kr kvar i inkassoärenden som inte skickats vidare till kfm.
Fick t o m påminnelse på en parkeringsbot efter 9 år via inkasso.

oj, så pass. Kan man ändå under tiden ansöka som skuldsanering?

Ja skulderna behöver inte vara hos KFM

Jaha, fan va trist att de inte skickar in det. Finns det ingen lag på att de måste skickas in efter att den nått ett x antal procent? Ingen tak på så sätt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp