Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning/ skuldsanering med hemmavarande vuxen son

Min son slutar gymnasiet I juni. Han söker sommarjobb för fullt. Jag har ansökt om skuldsanering vilket jag hoppas på såklart. Frågan är hur de blir med hans lön vid skuldsanering eller fortsatt löneutmätning. Kommer de norpa på hans lön? Jag vill ju såklart inte att han ska bli drabbad. Han kommer såklart att få betala en del för mat osv.

De kommer inte ta av hans lön. Däremot kommer du kanske få mindre i förbehållsbelopp då han kommer räknas som vuxen efter gymnasiet och då antas kunna betala av hyran och annat

Ok. Det är du säker på? jag tänker att jag får räkna ut mitt förbehållsbelopp på typ en vuxen person fast vi bor två här.

Ok. Det är du säker på? jag tänker att jag får räkna ut mitt förbehållsbelopp på typ en vuxen person fast vi bor två här.
Om ditt barn är över 18 och inte går på gymnasiet när du får skuldsanering eller löneutmätning räknas han som vuxen. Då är ni alltså två vuxna som ska dela på utgifterna som hushållet har vilket i sin tur är det ditt förbehållsbelopp beräknas på.

Då är de alltså bättre att han skriver sig hos sin pappa där han bor lika mkt ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp