Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning? sambos(en har skulder)

Dom drar det dom kan...har utmätning på ca 4500 i månaden....kommer aldrig bli skuldfri på det beloppet så ska så småningom söka skuldsanering...

Hej behöver lite hjälp här om någon kan räkna ut hur mycket man får kvar har försökt men blir fel. Har en lön på runt 23tkr före skatt. 2barn sambon har redan utmätning får behålla 6300kr. Hyran är på 6200 el 500kr fritidsräkning på 700kr och busskort 600kr. Barnbidrag på 2100 och underhåll på 1100kr. Så hur mycket får vi behålla när jag får utmätning? Som sagt 2barn 2vuxna hyra el busskort och fritids sammanlagt blir det 8000kr

Hej behöver lite hjälp här om någon kan räkna ut hur mycket man får kvar har försökt men blir fel. Har en lön på runt 23tkr före skatt. 2barn sambon har redan utmätning får behålla 6300kr. Hyran är på 6200 el 500kr fritidsräkning på 700kr och busskort 600kr. Barnbidrag på 2100 och underhåll på 1100kr. Så hur mycket får vi behålla när jag får utmätning? Som sagt 2barn 2vuxna hyra el busskort och fritids sammanlagt blir det 8000kr
Räkna på fogdens hemsida. Att sambon har utmätning har ingen betydelse, räkna på hennes riktiga lön

Men det måste väl ha betydelse att sambon har lönuttmättning? Är ju skillnad på 25000kr efter skatt och 11500 efter lönuttmättningen som min sambo får behålla. Jag kommer till kronofogden snart oxå. Men då räknar MAnn alltså med hans fulla lön o inte att han har lönuttmättning?

Men det måste väl ha betydelse att sambon har lönuttmättning? Är ju skillnad på 25000kr efter skatt och 11500 efter lönuttmättningen som min sambo får behålla. Jag kommer till kronofogden snart oxå. Men då räknar MAnn alltså med hans fulla lön o inte att han har lönuttmättning?
Det känns väldigt konstigt om man inte räknar på den faktiska inkomsten. Vore jag du skulle jag ringa till kf o fråga hur de verkligen ligger till.

Det är bruttolönen man räknar på

Det känns väldigt konstigt om man inte räknar på den faktiska inkomsten. Vore jag du skulle jag ringa till kf o fråga hur de verkligen ligger till.

Det är bara och ringa och fråga. Man räknar på bägges fulla löner i bägges löneutmätningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp