Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning? sambos(en har skulder)

Hejsan! Jag undrade hur det funkar då jag kommer bli utmätt väldigt snart.

Läste på KFM sida:

För 2017 är normalbeloppet:

4 734 kronor för en ensamstående vuxen
7 820 kronor för sammanlevande makar eller sambor
2 512 kronor för barn till och med 6 år
2 891 kronor för barn 7 år eller äldre

Så rent logiskt så kommer vi ha 7820 kr + 2512 kr = 10332 kr att leva på?

Så när de räknar hushållets pengar, så måste de väl låta min sambo(som är skuldfri och inte vill hamna hos KFM) betala hennes billån och sina utgifter innan de räknar ut?

Så 10332 kr kommer vi ha kvar oavsett. Plus att man får pengar till hyran. Stämmer de?? Behöver hjälp
sad.gif
noexpression.gif
noexpression.gif
sad.gif
sad.gif
sad.gif

Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa till, innan jag dör av panik. Känns så. Min sambos räkningar måste väl tas i beräkning. Vi måste väl få 10300 kr att leva på med ett barn på 4 mån.?+???

Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa till, innan jag dör av panik. Känns så. Min sambos räkningar måste väl tas i beräkning. Vi måste väl få 10300 kr att leva på med ett barn på 4 mån.?+???
Inga räkningar tas med i beräkningen. Men de utmäter inte något på din sambos lön, bara din! Men din sambos lön räknas med i uträkningen för din utmätning.

Gå in på kfm sida så kan du själv göra en preliminär uträkning. Dom tar inte hänsyn till övriga räkningar men din sambos inkomst räknas med eftersom ni är 2 som delar på hushållets utgifter och 2 som är betalningsansvariga för barnen...
Uträkningen på kfm stämmer hyfsat bra på vad du får behålla av din lön....

Hejsan! Jag undrade hur det funkar då jag kommer bli utmätt väldigt snart.

Läste på KFM sida:

För 2017 är normalbeloppet:

4 734 kronor för en ensamstående vuxen
7 820 kronor för sammanlevande makar eller sambor
2 512 kronor för barn till och med 6 år
2 891 kronor för barn 7 år eller äldre

Så rent logiskt så kommer vi ha 7820 kr + 2512 kr = 10332 kr att leva på?

Så när de räknar hushållets pengar, så måste de väl låta min sambo(som är skuldfri och inte vill hamna hos KFM) betala hennes billån och sina utgifter innan de räknar ut?

Så 10332 kr kommer vi ha kvar oavsett. Plus att man får pengar till hyran. Stämmer de?? Behöver hjälp
sad.gif
noexpression.gif
noexpression.gif
sad.gif
sad.gif
sad.gif
Det beror på vad du och din sambo har för inkomst, hur fördelningen av exempelvis hyran beräknas innan förbehållsbeloppet. Jag har löneutmätning och tjänar betydligt mer än min sambo, som också är skuldfri. Vår hyra är på drygt 8 tkr/månad. KFM har räknat ut att hans del är 2.500 kr/månad och 5.500 kr drygt min del, så hans ekonomi är i princip oförändrad.

Det förbehålls beloppet kf har, är det hyran el vad är det?

Det förbehålls beloppet kf har, är det hyran el vad är det?
Det är det belopp som du ska leva av exlusive hyra, resekostnader till och från jobbet m m. Du kan göra en beräkning för dej https://www1.kronofogden.se/wf/wf/login.do, så ser du på ett ungefär hur det blir.

De flesta får numera ett fast löneutmätningsbelopp, vilket innebär att man får behålla mer om man tjänar lite extra (övertid, traktamente mm).

du får 3910 plus halva hyran sopor vatten barntillägget bensin till jobbet o barnbidrag

Men då kommer de ju knappt kunna mäta ut nåt från mig.
Jag får ut 8500 efter skatt ca.
Vår hyra är på 7200 med el, sopor o vatten.
Sen har man resor och mobil mm. Är det det som ingår i förbehållsbelloppet? Min man får ut ca 25000 i mån efter skatt.
Äger ingen bil, mc el hus. Och min man köpte ut mig från vårt hem när han löste mina skulder med sin del av vinsten när vi sålde vårt hus. Det finns kvitto och dokumentation på allt och ingår i ett registrerat äktenskapsförord. Så äger inget heller. Jo en gammal cykel!

Ja då blir det ju så att utmätningen blir väldigt låg.
Vilket inte är så bra egentligen, kommer förmodligen inte täcka upp räntan och skulden kommer att växa.
Ansökt om skuldsanering?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp