Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning/personalbil

Är det verkligen arbetsgivaren du har försäkringar genom? Är det inte genom facket?
Nope, arbetsgivaren. Dom tycker vi ska vara ordentligt försäkrade för en billig peng. Känns väl iofs rätt naturligt för den bransch jag är i ;-) Är väl 5 försäkringar eller nåt.

Så förbehållsbeloppet tar inte hänsyn till om jag har lägre lön pga bruttolöneavdrag för personalbil med andra ord? Jag menar ett förbehållsbelopp ska väl räknas på hur mycket man ska ha kvar att leva på efter lön. Och den summan kan väl inte ändras. Eller tänker jag helt galet?
Jag tror faktiskt inte de tar minsta hänsyn till det. Är ju samma med lunchavdrag, det blir en minskning av förbehpllsbeloppet för X antal luncher/månad .

Ok, jag trodde helt enkelt att förbehållsbeloppet är ett belopp man har rätt att behålla för att ha råd till hyra, mat osv. Men har man ett bruttolöneavdrag på säg 3500 så känns det ju rätt kört att överleva en månad?

Ok, jag trodde helt enkelt att förbehållsbeloppet är ett belopp man har rätt att behålla för att ha råd till hyra, mat osv. Men har man ett bruttolöneavdrag på säg 3500 så känns det ju rätt kört att överleva en månad?
Det blir tufft :-/ Är du beroende av bil för att ta dig till och från jobbet? I så fall får du hjälp med vad det kostar att ta dig till och från jobbet i bensin. Jag har bil, och får behålla 18.50 kr /mil * antal arbetsdagar vilket blir ca 3500:- som jag får behålla utöver pengar till hyra, mat osv. Dock räcker de pengarna inte långt eftersom bilförsäkring, skatt, reparationer kostar utöver bensinen. :-/

Nja inte beroende direkt till jobbet, men i övrigt egentligen...men jag förstår ju att dom inte tycker så :(

Det som är bra med personalbil att i det avdraget så ingår ju allt förutom bensin.

Är bilen så viktig så får du dra ner på annat då, om dom nu går med på att ha personalbil på någon med löneutmätning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp