Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning och ny bil

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu ser jag på min lönespecifikation min första löneutmätning, denna månad bara på en skuld på 6000kr.
Men det jag tycker är konstigt är att jobbet drog skatten så vanligt trots att jag har jämkning och ska betala 17% skatt.
Gäller inte jämkning när man har löneutmätning?
Men i beslutet har KFM räknat på att jag jämkar och betalar mindre skatt.
17 % skatt är väl jämkning ?
Skatten ligger på över 30 % annars och vid skattekolumn runt 24 %

17 % skatt är väl jämkning ?
Skatten ligger på över 30 % annars och vid skattekolumn runt 24 %
Ja, det är det jag skriver.
Jag har jämkning fram till januari och ska betala 17% skatt.
Denna månad ska jag ha min första löneutmätning och ser i lönespecifikationen att lönekontoret inte räknat att jag ska betala 17%, utan har räknat att jag ska betala skatt som vanligt.
Ska kolla med dem varför de har räknat fel.

Kan du ha kommit upp i summan du får tjäna för att jämkningen? Så att dom ska dra skatt som vanligt nu?

En fråga till.
Eftersom jag nu har löneutmätning och har redovisat inkomst.
Hur blir det med övriga skulder? Efter man har fått utslag, går man då skuld att betala först och sedan redovisning av inkomst igen? Eller hoppas man över steget om inkomst redovisning och det bli löneutmätning på en gång?
Funderar på det eftersom att mina övriga skulder kanske inte hinner komma med nästa månads löneutmätning och då jag får behålla nästa månads lön. Tänker om man först får skuld att betala, man har ca 10 dagar på sig, betalas skulden inte så skall man redovisa inkomst och då har man 14 dagar på sig. Så beslutet om löneutmätning kanske inte hinner bli klar till nästa lön.

Står det inte nåt likandnade att inkomst upp till xxxxx ska det dras 17% i skatt...när inkomsten överstiger den summan ska det dras normal skatt så att säga...

Nu ser jag på min lönespecifikation min första löneutmätning, denna månad bara på en skuld på 6000kr.
Men det jag tycker är konstigt är att jobbet drog skatten så vanligt trots att jag har jämkning och ska betala 17% skatt.
Gäller inte jämkning när man har löneutmätning?
Men i beslutet har KFM räknat på att jag jämkar och betalar mindre skatt.
Jo det ena påverkar inte det andra.

Ja, det är det jag skriver.
Jag har jämkning fram till januari och ska betala 17% skatt.
Denna månad ska jag ha min första löneutmätning och ser i lönespecifikationen att lönekontoret inte räknat att jag ska betala 17%, utan har räknat att jag ska betala skatt som vanligt.
Ska kolla med dem varför de har räknat fel.
Ok, missuppfattade det och trodde att du nu skulle betala 17 %.

Hänger inte med. Man kan väl inte jämka samtidigt som löneutmätning ? Hur skulle det gå till?
Får ju ett belopp som ska vara kvar och allt över de dras väl ?

Hänger inte med. Man kan väl inte jämka samtidigt som löneutmätning ? Hur skulle det gå till?
Får ju ett belopp som ska vara kvar och allt över de dras väl ?
Man kan jämka oavsett löneutmätning men det innebär väl i regel att KFM tar dom pengarna extra, och att man kan betala av mer per månad och kanske komma åt även kapitalskuld och inte bara räntor. Om man i något fall kan jämka när man har löneutmätning och få behålla mer själv vet jag däremot inte.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp