- Meddelanden
- 31 418
- Mottagna reaktioner
- 16 473
- Poäng
- 11 677
Bra där.Nr 3 Samhall.
Nr 4 och 5 vet jag inte. Skulle gissa på Stockholms stad och därefter någon av de 3 storstadsregionerna
Bra där.Nr 3 Samhall.
Låt säga att jag i Maj får ut 23K i lön och ca 6K i föräldrapenning (har även ansökt för helger) - då är det alltså troligt att KFM dels utmäter min lön upp till förbehållsbeloppet och föräldrapenningen?Det är ganska ska vanligt med utl i föräldrapenning.
Vill minnas att just fk är den utbetalas som det finns flest löneutmätningsbeslut hos, dock kan det ju röra annat än föräldrapenning. Sjukersättning lägger man beslut i rätt ofta.
Nr 2 i antal beslut är pensionsmyndigheten.
Nr 3 kan ngn få gissa.
Hur sannolikt det är svårt att spekulera om, det är dock fullt möjligt att besluta på det sättet.Låt säga att jag i Maj får ut 23K i lön och ca 6K i föräldrapenning (har även ansökt för helger) - då är det alltså troligt att KFM dels utmäter min lön upp till förbehållsbeloppet och föräldrapenningen?
Är du sambo kommer det nog gå bra, ditt förbehållsbelopp kommer minskaJag kommer att få ut 18100 kr efter skatt på min lön och 9000 i föräldrapenning. 18100 kr är under mitt normalbelopp som är på 19100 kr. KFM har rätt att utmäta ca 5000 kr varje månad. Kommer de utmäta min föräldrapenning?
Om handläggningen sker korrekt kommer du att få ett beslut om löneutmätning.Ja, jag är sambo. Menade förbehållsbelopp, inte normalbelopp. Så du menar att KFM kommer att mäta ut min lön?
Ett nytt beslut med ett nytt förbehållsbelopp?Om handläggningen sker korrekt kommer du att få ett beslut om löneutmätning.
Vad jag menar? Vanlig fråga här men sällan relevant.Ja, jag är sambo. Menade förbehållsbelopp, inte normalbelopp. Så du menar att KFM kommer att mäta ut min lön?
Bespar mig spydigheterna. Tack för ditt svar.Vad jag menar? Vanlig fråga här men sällan relevant.
Det beror på, kan bli beslut i både lön och fp beroende på omständigheterna