Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning och engångsbelopp från kommunal

Håller absolut med ! Kan tycka som du säger en månad vore absolut rimligt , med tanke på skuldsanering får man 2 månader per år och ändå 10 av 60 månader totalt betalnings fria
Löneutmätning är ju inte tänkt att vara långsiktigt. Hur ska kfm veta vem som kommer vara klar på ett halvår och vem som kan behöva en betalningsfri månad? Eller tänkte ni generellt att ingen ska bli utmätt i tex dec?

Löneutmätning är ju inte tänkt att vara långsiktigt. Hur ska kfm veta vem som kommer vara klar på ett halvår och vem som kan behöva en betalningsfri månad? Eller tänkte ni generellt att ingen ska bli utmätt i tex dec?
Ja jag tycker personligen att det skulle vara helt ok , varför ska man då får 10 av 60 betalningarna fria när man har skuldsanering ? Kan tycka det är lite väl mycket :)

Jag tror du får behålla dem, när jag hade utmätning så fick jag behålla allt som var över den summan som kfm utmätt. Att det dessutom är ett engångsbelopp gör ju också att det är vid ett tillfälle och inget som är med i ditt utmätnings beslut. Jag håller tummarna för att inte din löneassistent tar ett eget beslut och betalar in det till kfm för jag håller med dig, dessa pengarna kan du spara till oförutsedda utgifter eller nu till jul. Att få känna att man har lite i buffert. Det gör inte dig till en sämre människa eller en oärlig person. Det är tufft att leva med utmätning och det är en liten summa i det stora hela. Har man dessutom så mkt skulder hos kfm så gör inte den summan så jättemkt, går mest till deras räntor och så som jag ser på det så minskar inte den summan dina skulder. Visst ska man göra rätt för sig och betala sina skulder och det hade varit skillnad om den summan hade varit avgörande för hela din skuld hos kfm och att den hade gjort dig skuldfri men det kommer knappt märkas och då kan du istället behålla den summan och unna dig lite mindre oro och känna dig mindre fattig. Att känna att du en månad inte behöver vända och vrida på varenda kr. Det är en gång på en väldigt lång tid, för med utmätning på en halv miljon och med deras ocker ränta så är det ett livslångt straff. Håller tummarna på att du får behålla den lilla summan som du faktiskt är värd med det jobb och slit du har och gör!
Precis! Jag ska ansöka om skuldsanering om ungefär ett halvår. Nu har det iallafall kommit in på min lönespecifikation att dem ska utmäta 6500 och att beloppet inte utmäts. Men än är det många dagar tills lönen helt är satt. Men det ser ljust ut! Hoppas hoppas.

Nja, löneutmätning är en löpande åtgärd som är tänkt att löpa till det är klart, vilket de flesta blir.
Ofta är det som du säger, man utreder för någon liten skuld, begränsar och tror det blir gjort på någon månad eller två, sen kollar man igen och det är 2 miljoner och man måste ta om och gå igenom och registrera massa egendom och liknande

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp