Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning och engångsbelopp från kommunal

Hej! Jag har utmätning sen ungefär ett år tillbaka kanske längre. Jag får runt 11000 från mitt jobb där utmätningen dras. Nu i december ska ju vi som jobbar med vård, omsorg osv få ett engångsbelopp på 5500 innan skatt. Vet ni om det dras också? Eller får man behålla det som med t.ex semesterersättning? Räknar dem bort ett visst belopp bara från lönen när man har utmätning eller tar dem mer om man får mer ut i lön. Om ni hängde med nu!

Hej! Jag har utmätning sen ungefär ett år tillbaka kanske längre. Jag får runt 11000 från mitt jobb där utmätningen dras. Nu i december ska ju vi som jobbar med vård, omsorg osv få ett engångsbelopp på 5500 innan skatt. Vet ni om det dras också? Eller får man behålla det som med t.ex semesterersättning? Räknar dem bort ett visst belopp bara från lönen när man har utmätning eller tar dem mer om man får mer ut i lön. Om ni hängde med nu!
Du kommer att behålla dem pengarna i december lån. KF drar ett belopp och du får behålla 11k. Semestern ersättning, övertid, bonus får du behålla.

Det beror på om du får behålla allt över xxx kr eller om allt över xxx kr ska betalas in till Kfm.
Vad står det i ditt beslut ?

Det beror på om du får behålla allt över xxx kr eller om allt över xxx kr ska betalas in till Kfm.
Vad står det i ditt beslut ?
Har haft utmätningen i många år och det har aldrig stått i mitt beslut att "allt över xxx" ska betalas in till KF. Nu snackar jag om minst 5-6 sådana beslut!!! Har du haft själv ett sådant beslut?

Har haft utmätningen i många år och det har aldrig stått i mitt beslut att "allt över xxx" ska betalas in till KF. Nu snackar jag om minst 5-6 sådana beslut!!! Har du haft själv ett sådant beslut?
Nu finns det ju faktiskt dom som har detta beslutet oavsett om du inte haft det.

Jag undrade om Ny2018 har haft ett sådant beslut. Samma frågan gäller för dig. Har du haft ett sån beslut? Jag är nyfiken varför jag har aldrig haft den och hur ofta och varför man fattar ett sån beslut? Det är inte mer en så...

Senast ändrad:
Jag undrade om Ny2018 har haft ett sådant beslut. Samma frågan gäller för dig. Har du haft ett sån beslut? Jag är nyfiken varför jag har aldrig haft den och hur ofta och varför man fattar ett sån beslut? Det är inte mer en så...

Det finns ju människor här i forumet som skrivit att dom haft det iaf om jag inte minns fel. Hur som helst existerar ju två olika beslut.

Om du nu jobbar i vården så antar jag att du har O.b? Isf varierar ju lönen, drar kronofogden samma summa varje månad eller har dom tidigare dragit mer när du fått högre lön? Om inte så kommer du få behålla det extra beloppet i december.

Nu finns det ju faktiskt dom som har detta beslutet oavsett om du inte haft det.

Så är det så klart, men likväl är det mindre vanligt och drabbar nog de som har rörlig lön främst och tänker då inte på de med ob-tillägg utan rena rörliga löner baserat på provision och liknande.

Nej men det finns två olika beslut gällande löneutmätning.
Varför så upprörd, du ställde en fråga och jag svarade på den ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp