Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning och andra lån, hjälp!

Ring och prata med dom. Alektum har varit ett av dom bättre inkassobolagen att förhandla med tidigare i alla fall.
Tack, det är mitt nästa steg. Jag hopps på att få prata med en annan handläggare bara, för att som det lät via vår mejlkonversation så var det bara för mig att betala allt på en gång.

Jag har hamnat i en jättejobbig sits.
Jag har pga Covid-19 fått mycket sämre ekonomi och npgra av mina lån har gått till inkasso, där jag ändå har fått bra återbetalningsvilkor.
Nu har dock alektum satt käppar i hjulen för mig, för att pga av ett jäkla missförstånd har ett lån på 30.000 som var hos dem hamnat hos Kronofogden. Jag har ännu inte fått betalningsföreläggandet hem, men killen jag har snackat med via mejl (som också är anledningen till missförståndet), satt sig helt på tvären och vägrar hjälpa mig vidare med en avbetalning eller liknande.
Jag vill verkligen inte att lånet ska gå till utmätning, för jag är så rädd att jag isåfall måste släppa alla mina andra skulder också. Eller kan man göra upp en ”deal” med Kronofogden?
Jag vill ju inte ha utmätning på alla andra lån som jag faktiskt klarar av att betala med bra räntor och så.
Jag har ingen aning om vad jag ska ta mig till.
Jag kan inte heller låna 30.000 av någon just nu, men jag kan nog kanske skrapa ihop det på ett 3-4 månader.
Mest av allt är jag så ledsen och arg för att allt detta verkligen inte var nödvändigt och det var verkligen ett missförstånd

Snälla, ge mig alla tips ni har!

Kfm gör ingen deal, tar inte hänsyn till andra lån än bolån.
Antingen betalar du hela skulden, tjatar till dig en betalningsplan igen med inkassobolaget. Annars blir det löneutmätning för att reglera de där 30000

Har du varit i kontakt med de nyligen?

I somras var jag i kontakt med dom åt min man (har fullmakt) kunde inte betala en månad så fick hjälp att skjuta på det till månaden efter. Tror dom varit lättare förr men upplever dom ändå fortfarande som ett av dom bättre inkassobolagen.

I somras var jag i kontakt med dom åt min man (har fullmakt) kunde inte betala en månad så fick hjälp att skjuta på det till månaden efter. Tror dom varit lättare förr men upplever dom ändå fortfarande som ett av dom bättre inkassobolagen.

Set beror ju på vilket uppdrag dom fått också

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp