Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning innan löneutmätning

Hej, kommer få mitt första krav säkert nästa vecka och kommer medge skulden men ej betala efter 8 dagar.
Som jag förstått det så kommer dom göra utmätningar på mitt bankkonto. Har inget sparande där men kan kf utmäta pengarna som är kvar efter hyra och andra räkningar ex:
Lön: 19.000
Hyra : 9000
Andra avgifter: 3000
Kvar för mat och andra utgifter: 7000
Kommer dom då gö utmätning och ta alla dessa 7 tusen?

Hej, kommer få mitt första krav säkert nästa vecka och kommer medge skulden men ej betala efter 8 dagar.
Som jag förstått det så kommer dom göra utmätningar på mitt bankkonto. Har inget sparande där men kan kf utmäta pengarna som är kvar efter hyra och andra räkningar ex:
Lön: 19.000
Hyra : 9000
Andra avgifter: 3000
Kvar för mat och andra utgifter: 7000
Kommer dom då gö utmätning och ta alla dessa 7 tusen?

Det görs en beräkning baserat på din situation och uppgifter.

Bor du ensam?
Har du barn?
Mediciner, läkarbesök osv.

Tanken med frågan är om de gör utmätningar innan själva löneutmätningen påbörjar och om dom gör det när brukar det göras? Är det efter alla utgifter är betalda. Bor med sambo, Inga barn eller mediciner.

Tanken med frågan är om de gör utmätningar innan själva löneutmätningen påbörjar och om dom gör det när brukar det göras? Är det efter alla utgifter är betalda. Bor med sambo, Inga barn eller mediciner.
Ja utmätning av egendom kan absolut ske innan löneutm startar då dessa inte hänger ihop.

Ja utmätning av egendom kan absolut ske innan löneutm startar då dessa inte hänger ihop.
Har ju inget på kontot förutom lönen ja får in varje månad som räcker till att handla efter mina fasta utgifter, kommer dem ta de pengarna?

Har ju inget på kontot förutom lönen ja får in varje månad som räcker till att handla efter mina fasta utgifter, kommer dem ta de pengarna?
Dem gör en uträkning hur mkt du får behålla varje månad resten kan dem ta.
Du kommer att få skicka in alla dina uppgifter om hyra, sambo och så vidare sen räknas det ut vad dem kan ta i löneutmätning.
Men ja kan även gå in och ta på kontot men är nog inte så stor risk det händer innan löneutmätning är igång om du endast har lönen där

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp