Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning hus tredje part. HJÄLP!

Jag har svarat flera gånger att det inte syns, det syns inte och det är så oavsett om du frågar fler gånger eller inte. Det syns inte.
Ok förlåt mitt "tjat" bara så himla orolig. Förstår att det inte blir anmärkning men om det ändå kan dra ner. Tack snälla för dina svar. Ska inte fråga mer.

Jag upprepar min fråga dock ; Förstår jag rätt att du överklagat utmätningen och begärt inhibition men domstolen nekade inhibition?

Men i överenskommelsen skulle du inte ta över huset...?
Jo absolut. Den överenskommelsen har varit muntlig hela tiden för barnet skulle kunna bo kvar. Har inte själv kunnat ta över lånen innan. Nu finns det på avtalet papper, dock sent men det har skickats in till tingsrätten ihop med överklagandet jag gjort med min advokat.

Jag upprepar min fråga dock ; Förstår jag rätt att du överklagat utmätningen och begärt inhibition men domstolen nekade inhibition?
Ja de nekade inhibition. Beslutet om att gå vidare med försäljning träder laga kraft imorgon. Sedan jobbar ju tingsrätt o kfm på varsitt håll så inte säker på att de hinner behandla överklagandet innan. Nu går ju ärendet vidare till försäljningsenheten. Enligt de nya beräkningarna (då kfm inte fått med alla lån från början) finns det ett övervärde på ca 120 000.

Ja de nekade inhibition. Beslutet om att gå vidare med försäljning träder laga kraft imorgon. Sedan jobbar ju tingsrätt o kfm på varsitt håll så inte säker på att de hinner behandla överklagandet innan. Nu går ju ärendet vidare till försäljningsenheten. Enligt de nya beräkningarna (då kfm inte fått med alla lån från början) finns det ett övervärde på ca 120 000.

Att tingsrätten nekar inhibitionen är inte någon garanti att dom kommer avslå överklagandet, men det är ganska nära en sån, jag tror jag varit med om något enstaka tillfälle när man nekat inhibition och sedan bifallit överklagandet bara.

Ja de nekade inhibition. Beslutet om att gå vidare med försäljning träder laga kraft imorgon. Sedan jobbar ju tingsrätt o kfm på varsitt håll så inte säker på att de hinner behandla överklagandet innan. Nu går ju ärendet vidare till försäljningsenheten.

Att tingsrätten nekar inhibitionen är inte någon garanti att dom kommer avslå överklagandet, men det är ganska nära en sån, jag tror jag varit med om något enstaka tillfälle när man nekat inhibition och sedan bifallit överklagandet bara.
Ok det är det jag känner på mig också. Det vi hävdat i överklagan var ju att de inte fått med alla lån på huset ifrån början(alltså skulle bodelningslikviden ge mer) samt barnperspektivet. Det är ju trots allt "bara" 120 00 de tror är övervärde och jag har erbjudit mig att betala in mer. Trots det vill de gå vidare vilket inte riktigt känns försvarbart. Tillkommer ju kostnader för försäljning osv. Tack för ditt svar.

Ok det är det jag känner på mig också. Det vi hävdat i överklagan var ju att de inte fått med alla lån på huset ifrån början(alltså skulle bodelningslikviden ge mer) samt barnperspektivet. Det är ju trots allt "bara" 120 00 de tror är övervärde och jag har erbjudit mig att betala in mer. Trots det vill de gå vidare vilket inte riktigt känns försvarbart. Tillkommer ju kostnader för försäljning osv. Tack för ditt svar.
Kanske löser sig när värderingen är gjord.

Det handlar inte om vilja, om en sökande yrkar försäljning av hela egendomen måste Kronofogdemyndigheten följa det.
Reglerat i lag.
Inte sällan hamnar en icke skuldsatt hälftenägare av fastighet eller bostadsrätt i sådana här situationer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp