Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning hus tredje part. HJÄLP!

Rätt dumt att inte göra bodelning oavsett om du betalt allt sedan 2016 m, så äger han fortfarande hälften…
ja jag vet men det har varit så infekterat.. trodde inte i min vildaste fantasi att något sånt här skulle hända och att det inte går att resonera med kfm då vi som bor här blir drabbade. Behöver inte höra hur dumt det är av mig för det är jag helt medveten om nu. Ville ha hjälp med ett svar hur detta påverkar min kreditvärdighet.

Du får inga anmärkningar pga att du äger andel utmätt egendom.
Låter ändå som det är ganska korrekt då, han har lagfart och äger halva fastigheten.
Tack. Kan det ändå påverka om det syns att egendomen är utmätt? Även om det är hans 50%?

ja jag vet men det har varit så infekterat.. trodde inte i min vildaste fantasi att något sånt här skulle hända och att det inte går att resonera med kfm då vi som bor här blir drabbade. Behöver inte höra hur dumt det är av mig för det är jag helt medveten om nu. Ville ha hjälp med ett svar hur detta påverkar min kreditvärdighet.

Du kommer inte få någon anmärkning, däremot så får du sämre kreditbetyg om du flyttar från ett ägt boende till t.ex en hyreslägenhet.

Kan du prata med advokaten om den uppkomna situationen? En bodelning måste väl göras och du behöver väl lösa ut honom om du vill behålla huset. Kan du öka på bolånet för att få loss lite pengar?

Du kommer inte få någon anmärkning, däremot så får du sämre kreditbetyg om du flyttar från ett ägt boende till t.ex en hyreslägenhet.
Ok tack. Påverkar det mitt kreditbetyg (syns hos mig) att halva fastigheten är utmätt?

Kan du prata med advokaten om den uppkomna situationen? En bodelning måste väl göras och du behöver väl lösa ut honom om du vill behålla huset. Kan du öka på bolånet för att få loss lite pengar?
Vi har gjort en bodelning i efterhand hos min advokat . Egentligen skulle inget betalas till honom då jag betalat ner lånen med över 300 000 själv, men för att visa goda viljan så tog vi värderat värde- huslånen oh delade på två (180 000 kr). Skickat in en överklagan om att jag kan betala den summan (180 000) osv men den har inte behandlats än. Därav min oro då beslutet träder laga kraft imorgon om att fastigheten ska säljas. Vet att jag får lån idag men vill helst slippa betal 440 000 kr för att lösa hans lån vilket är alternativet jag fått från kfm för att slippa processen.

Senast ändrad:
Så tråkig sits lider verkligen med dig.

Ok hoppas det för beslutet träder laga kraft imorgon och om det påverkar mitt uc-betyg känner jag att jag behöver ansöka om lånelöfte idag. Så jag kan lösa bort antingen hans lån för att stoppa det hela... alternativt köpa loss mitt eget hus vid den exekutiva auktionen (om inte min överklagan hinner gå igenom) eller köpa mig o sonen ny bostad. Tack snälla du för svar.

Det påverkar inte skrev jag precis, då påverkar det inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp