Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning hemma

Dels har man rätt att ha en tv i princip, dels är de flesta tvapparater inte värd särskilt mycket, dom rasar ganska bra i värde och sedan ger dom ganska dåligt betalt när kf ska sälja dom, så det är inte så ofta det är en rimlig sak att utmäta, liknande med stereo.. Sen finns det ju undantag med vissa märken och modeller som kan vara otroligt dyra och värdefulla, men det är ju inte så att förättningsmännen har järnkoll på precis vad varenda typ av grej som kan hittas i en bostad/garage/verkstad/förråd kan vara värd, någon kan ju ha ett jättestort intresse för ljudanläggningar och därför veta vad varenda sån sak är värd i detalj, en annan kanske är intresserad av klockor, båtar, konst, eller vad det nu kan vara..

Jag gömde hans dyra tavlor och hängde upp IKEA tavlor

Hur mycket var porslinet +bilen värt tillsammans? Tycker det är märkligt att stereoanläggning och tv inte togs därav min fråga om porslinet var värt så mkt så det skulle kunna täcka skulden. Och min fråga var även tar dem inte saker som är värda motsvarande skuld ?! Annars är det ju inte lönt att ta porslinet om det bara täcker några tusenlappar ...typ räntekostnaderna. Tänker att andra värdesaker isåfall också borde tas av kfm fast tv och stereo anses kanske vara norm i ett hushåll och därför de fått behålla de sakerna samtidigt som de har kvitton på att sambon köpt och äger dessa ...

Jag fattar att porslinet inte är värt 400k men känns märkligt att de tog bara det och bilen ....

Tror inte det blir mer än 20.000 för bilen och porslinet ca 2000 ochven till sak som är värd ca 15.000. Han är galen nu när den är borta.

Inte läst hela tråden men jag tycker det är aningen märkligt att självaste polisen (!) inte får tillstånd att så lite som avlyssna (!) kriminellas telefoner när dom är misstänkta för grova brott / mord utan tillstånd ifrån åklagaren och dessutom krävs det synnerliga misstankar (i princip måste polisen ha det svart på vitt).

Samtidigt kan Kronofogden traska in i min lägenhet (exempelvis, menar inte mig specifikt) där min tjej bor som hamnar i KFM och då kan dom komma och ta alla mina prylar fast hon inte äger något.

För mig är det helt sinnessjukt. Antingen får Kronofogden för mycket makt eller polisen för lite. Som Kimsan säger det här med personliga integriteten verkar vara så hiiimla viktigt när man ska typ övervaka ett torg där våldtäkter brukar ske men att klampa in i någons hem som råkar bo med någon med skulder är hur lugnt som helst.

Inte läst hela tråden men jag tycker det är aningen märkligt att självaste polisen (!) inte får tillstånd att så lite som avlyssna (!) kriminellas telefoner när dom är misstänkta för grova brott / mord utan tillstånd ifrån åklagaren och dessutom krävs det synnerliga misstankar (i princip måste polisen ha det svart på vitt).

Samtidigt kan Kronofogden traska in i min lägenhet (exempelvis, menar inte mig specifikt) där min tjej bor som hamnar i KFM och då kan dom komma och ta alla mina prylar fast hon inte äger något.

För mig är det helt sinnessjukt. Antingen får Kronofogden för mycket makt eller polisen för lite. Som Kimsan säger det här med personliga integriteten verkar vara så hiiimla viktigt när man ska typ övervaka ett torg där våldtäkter brukar ske men att klampa in i någons hem som råkar bo med någon med skulder är hur lugnt som helst.

När du ändå är i farten får du inte glömma att kf kan begära en person häktad för att dom undanhåller egendom;)

Tycker också det är helt sjukt.Hade varit annorlunda om man bodde själv. Då hade man ju varit mer säker på att sakerna tillhörde denna.

Han gapar och skriker och säger att jag måste leta efter hans försvunna sak hela natten.Måste lösa detta.

Kan man bli häktad för att man gömmer sambons saker?

Man kan bli häktad för att undanhålla egendom, finns en bestämmelse om det men det händer inte ofta, kanske en var 5e år i hela landet, kanske ännu mindre.

När du ändå är i farten får du inte glömma att kf kan begära en person häktad för att dom undanhåller egendom;)

Det kan polisen också göra dock. Däremot så är polisens verktyg gentemot den personliga integriteten i form utav husrannsakan,telefonavlyssning och övervakning bra mycket mer begränsad än vad KFM:s är. Det gör mig konfunderad.

Det kan polisen också göra dock. Däremot så är polisens verktyg gentemot den personliga integriteten i form utav husrannsakan,telefonavlyssning och övervakning bra mycket mer begränsad än vad KFM:s är. Det gör mig konfunderad.
Låter helt sjuuuuukt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp