Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning hemma

”Särskilda skäl” = me like :)

Finns lite exempel och så, det är nog ändå ganska tur att inte lagar utformas in i minsta detalj, det skulle kunna bli riktigt galet. Att det finns ventiler och lite gummiband i bestämmelser är bra..

Då är det jag som måste berätta för de som tog sakerna antar det är mitt

Ja om dom inte fick en hint om att du eller någon annan äger saker/tycker att dom äger saker finns det ju ingen anledning att underrätta.

Då är det jag som måste berätta för de som tog sakerna antar det är mitt
Ja om dom inte fick en hint om att du eller någon annan äger saker/tycker att dom äger saker finns det ju ingen anledning att underrätta.

Asså jag sa verkligen att de kunde ta Vad fan som helst men inte det om de tog för det är verkligen inte mitt. Jag sa t.om att de tillhör sambon. Den tjocka bara nickade åt den andra som att det skiter vi i. Tycker inte alls att de är trevliga. De jobbar ändå med människor som har det svårt. Jag var helt skakig när de tog hans saker men de bryr sig inte.

Sen kom de med en väldigt liten personbil. Undrar om de kan komma med en större senare och plocka på sig mer.Vet du något om det?

Sen kom de med en väldigt liten personbil. Undrar om de kan komma med en större senare och plocka på sig mer.Vet du något om det?

Nej jag har ingen aning om dom ska till er något mer.

Asså jag sa verkligen att de kunde ta Vad fan som helst men inte det om de tog för det är verkligen inte mitt. Jag sa t.om att de tillhör sambon. Den tjocka bara nickade åt den andra som att det skiter vi i. Tycker inte alls att de är trevliga. De jobbar ändå med människor som har det svårt. Jag var helt skakig när de tog hans saker men de bryr sig inte.

Det är ju din uppfattning att dom "skiter i" sånt, och att dom inte är trevliga och allt sånt. Dom har ju ett jobb dom ska utföra, som kan innebära att väldigt väldigt obekväma beslut måste fattas.

Tyckte det var konstigt att de inte noterade tv:n och stereoanläggningen. De gick inte ens in ute i förrådet.

Ska försöka ta mig hem nu. Hoppas alla sover

Tyckte det var konstigt att de inte noterade tv:n och stereoanläggningen. De gick inte ens in ute i förrådet.

Dels har man rätt att ha en tv i princip, dels är de flesta tvapparater inte värd särskilt mycket, dom rasar ganska bra i värde och sedan ger dom ganska dåligt betalt när kf ska sälja dom, så det är inte så ofta det är en rimlig sak att utmäta, liknande med stereo.. Sen finns det ju undantag med vissa märken och modeller som kan vara otroligt dyra och värdefulla, men det är ju inte så att förättningsmännen har järnkoll på precis vad varenda typ av grej som kan hittas i en bostad/garage/verkstad/förråd kan vara värd, någon kan ju ha ett jättestort intresse för ljudanläggningar och därför veta vad varenda sån sak är värd i detalj, en annan kanske är intresserad av klockor, båtar, konst, eller vad det nu kan vara..

Sambon har två båtar men det kommer de ju aldrig få reda på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp