Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning hemma

Jag har skulder på ca 400.000 till kronofogden. De har ej påbörjat löneutmätning men idag kom de hem till oss och tog sambons svindyra kaffekoppar och lite annat. Saker som jag inte ens äger. Ska han bli drabbad för att jag har skulder? En riktigt ful,tjock,otrevlig kärring var det som kom.

Jag har skulder på ca 400.000 till kronofogden. De har ej påbörjat löneutmätning men idag kom de hem till oss och tog sambons svindyra kaffekoppar och lite annat. Saker som jag inte ens äger. Ska han bli drabbad för att jag har skulder? En riktigt ful,tjock,otrevlig kärring var det som kom.
Oj!
Detta är inte så vanligt att de gör.
Har du redovisat för inkomst osv inför löneutmätning ?

Helt sjukt. Sånt är fan stört. Dom kan ju komma sno min fina spritsamling och hävda det är min sambos fast hon har skulderna och inte jag

Tyvärr är detta helt i sin ordning då det räknas som gemensam egendom, det går helt enkelt inte att bevisa vem som äger vad. Enda sättet är om man nu mot förmodan har ett kvitto kvar som visar vem som äger det som blir utmätt.

Därför är det även viktigt att förstå detta om man t ex flyttar ihop med någon som senare får KF efter sig. Kanske inte det roligaste att be att få se personens UC innan denne flyttar in. Kan ju förstöra stämningen lite.......

Underligt att dom kommer innan utmätning av lön påbörjat, har du skickat in redogörelse för inkomst? Skicka du in försent?

Jag har inte ens haft någon redogörelse angående utmätning av lön. De som var här frågade var jag jobbade och jag sa det.Måste dock försöka fixa tillbaka grejerna men hur. Det värsta var att sakerna de tog tillhört hans avlidna bror. Jag sa hur det var men de var sjuuukt otrevliga. Speciellt den överviktiga.

De öppnade verkligen varenda skåp i hela huset. Hade ju lätt gömt undan porslinet om jag visste att de ville ha det. De brydde sig inte alls om hans dyra tv å steroanläggning. Hans helt nya grill för 8000 brydde de sig inte heller om. Gömde faktiskt undan barnens datorer och vi kommer inte plocka fram dem förrän detta är löst.

Saken är att jag hade inga skulder när vi flyttade ihop. De kom senare. Tog lån åt mamma och sen blev det värre och värre. Undrar ibland om det är möjligt att ta sig ur detta spektakel. Huset vi bor i äger sambon. Eftersom han har köpt det själv,skrev vi samboavtal när vi flyttade in.

Terry jag tror inte de har din sprit. Sånt är nog olagligt sälja vidare. Dock saknar de totalt sympati de som kommer. De tar inte en av sig skorna innan de kliver in.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp