Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning hemma

Bara en sådan sak måste ju vara otroligt jobbigt och påfrestande.
Rekommenderar att prata med honom/skriv ett brev. Tror inte du kommer börja må bättre innan du berättar.

Jag vet. Funderar på ringa hans föräldrar och berätta. De blir inte lika arga. Men vet inte om jag klarar det heller.

Men var det en bil hämtad tidigare? Det borde han märkt?

Säg bara att du tappade det jävla porslinet, vem fan bryr sig. Säg du skulle rengöra skåpen och hela skitet rasade så slängde du det. SÅ får han väl tjura över det.
Däremot klommer han få reda på det vilken dag som helst så förslagsvis är det dags att berätta.
Skriv på ett sms.

Säg bara att du tappade det jävla porslinet, vem fan bryr sig. Säg du skulle rengöra skåpen och hela skitet rasade så slängde du det. SÅ får han väl tjura över det.
Däremot klommer han få reda på det vilken dag som helst så förslagsvis är det dags att berätta.
Skriv på ett sms.

Kommer han få hem ett brev om att de tagit hans saker?

Kommer han få hem ett brev om att de tagit hans saker?

Om det finns anledning att tro att egendomen skulle kunna vara någon annans så ja, står han på bilen i bilregistret så bör det absolut skickas till han

Ah, då bör han inte underrättas om den. Den kunde mycket väl utmätts även om den var registrerad på honom.

Just den delen ser jag som sjuk.
Ser det som samma som om dom skulle utmäta hans fastighet. Vilket dom inte kan.

Ren stöld, är det någon gammal praxis som följt med lång tid?

Ser det som en legaliserad stöld.

Kanske går det även att utmäta grannens bil? Vem vet?

Just den delen ser jag som sjuk.
Ser det som samma som om dom skulle utmäta hans fastighet. Vilket dom inte kan.

Ren stöld, är det någon gammal praxis som följt med lång tid?

Ser det som en legaliserad stöld.

Nej, fast egendom har en särskild bestämmelse, går inte att utmäta på besittning.
Den paragrafen är från 1981 tror jag, från när nuvarande utsökningsbalk infördes, hur tidigare utsökningsbalkar sett ut vet jag inte.

Du får gärna se det så då:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp