Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning, bonus och skatteskuld?!

Hej!
Jag går på löneutmätning och har ansökt om skuldsanering. Nu när deklarationen kommit så har jag fått restskatt. Jag kommer få en bonus från jobbet nästa månad så nu undrar jag hur jag ska göra.

Ska jag ta bonusen och betala in allt på mina skulder till kronofogden eller ska jag betala restskatten?

Kommer restskatten påverka min ansökan om skuldsanering? Läst nånstans att skatteskulder kan vara problem.

Hej!
Jag går på löneutmätning och har ansökt om skuldsanering. Nu när deklarationen kommit så har jag fått restskatt. Jag kommer få en bonus från jobbet nästa månad så nu undrar jag hur jag ska göra.

Ska jag ta bonusen och betala in allt på mina skulder till kronofogden eller ska jag betala restskatten?

Kommer restskatten påverka min ansökan om skuldsanering? Läst nånstans att skatteskulder kan vara problem.

Hej,

Jag skulle rekommendera att betala av små lån om du har.

Annars skulle jag spara pengarna och skicka ett kort mail till KFM exakt situationen och att du inväntar handläggning för hur du ska göra med pengarna.

Hej!

Betala av restskatten först. För den kan påverka ja dem har en tendens att motsäga sig sanering (kan absolut gå igenom ändå) sen är det ju beroende på summa så klart.
Kronofogden kommer inte hjälpa dig med hur du ska fördela pengarna under löneutmättningen

Betala av restskatten först. För den kan påverka ja dem har en tendens att motsäga sig sanering (kan absolut gå igenom ändå) sen är det ju beroende på summa så klart.
Kronofogden kommer inte hjälpa dig med hur du ska fördela pengarna under löneutmättningen
Tack. Jag tänkte Betala restskatten och sen resten till skulderna. Restskatten kommer ju annars hamna med i skuldsaneringen och det känns onödigt. Men ville kolla här för tips ändå så jag inte tänker helt fel

Jag har sökt skusan i oktober -25 och kommer få restskatt i år. Tänkte satt in på skattekontot men tänker de åker kanske vid tillgångsutmätning innan de dras från skattekontot. Gissar på samtal i juli slutet. Tänker spara dom och ta diskussionen med kfm vid samtal i juli vad dom vill jag ska göra. Tänker på nåt sätt jag behöver betala den, man får väll ej skusan med färsk skatteskuld? Tänker jag fel?

Hej!

Prioritera skatteskulder,statliga skulder ses extremt negativt iom saneringen. Hade restskatt vid inledande och enda rådet jag fick av handläggaren är att släcka skulden innan saneringen beviljades.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp