Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning av villa eller lägenhet

Beror på vilka somr sökande också om det gäller en fastighet.. en del säljs trots att inte ens lånen täcks, då är det banken som begärt försäljning.. är det övriga skulder så avgör övervärdet och om dom vill ha fastigheten utmätt eller ej. Är det bostadsrätt fungerar det i stort sett lika, man frågar dock inte sökanden, utan mäter ut ändå..
Tackar för svar. Har du någon uppfattning om hur vanligt det är att villor utmäts när det finns en lön att mäta ut? Är det några aktörer som i högre utsträckning begär utmätning av bostad?

Tackar för svar. Har du någon uppfattning om hur vanligt det är att villor utmäts när det finns en lön att mäta ut? Är det några aktörer som i högre utsträckning begär utmätning av bostad?

Det beror väl på storleken på skulderna. Går skulderna att lösa inom 1 år har jag svårt att tro att man skulle vilja ta till andra åtgärder än en löneutmätning.

Det beror väl på storleken på skulderna. Går skulderna att lösa inom 1 år har jag svårt att tro att man skulle vilja ta till andra åtgärder än en löneutmätning.
Ca 180000 kommer det bli

Tar det längre än ett åt med löneutmätning kollar man vidare på andra möjligheter att lösa skulderna.. är nog lite olika hur marknaden ser ut osv, jag har en känsla för vilka aktörer som begär fastigheter, men den är inte direkt statistiskt säkerställd, och då är de lika bra att jag inte säger..

Tar det längre än ett åt med löneutmätning kollar man vidare på andra möjligheter att lösa skulderna.. är nog lite olika hur marknaden ser ut osv, jag har en känsla för vilka aktörer som begär fastigheter, men den är inte direkt statistiskt säkerställd, och då är de lika bra att jag inte säger..

En dum fråga.. men "kul" att veta.. (Jag bor i hyresrätt så har inget egenintresse på det viset ) , men du skriver att du har en känsla för vilka aktörer som begär fastigheter.. Menar du att det är aktörerna (= långivarna?) som kan begära att sånt utmäts... Inte KF? Långivarna går på KF att en fastighet ska utmätas, det är alltså inte KF's beslut från första början? Troligen misstolkar jag, men vore intressant att veta hur det fungerar.

En dum fråga.. men "kul" att veta.. (Jag bor i hyresrätt så har inget egenintresse på det viset ) , men du skriver att du har en känsla för vilka aktörer som begär fastigheter.. Menar du att det är aktörerna (= långivarna?) som kan begära att sånt utmäts... Inte KF? Långivarna går på KF att en fastighet ska utmätas, det är alltså inte KF's beslut från första början? Troligen misstolkar jag, men vore intressant att veta hur det fungerar.
Men så kan de ju inte gå till.....

Varför inte? Det är ju dom som ska ha pengarna inte kfm...

KFM säger ju alltid att de följer regler o lagar när de tex räknar ut löneutmätningar mm. Då borde det ju finnas lagar och regler som styr försäljning/utmätning av hus/radhus med? Inte bara för att ett företag vill

Jo du förstår rätt, med fastigheter är det så. Det beror på att om det i slutändan inte gick att sälja den så får sökande stå för kostnader som uppstått, och det kan vara ganska dyrt..
Generellt brukar sökande med småärenden, alltså inte sp mycket pengar tacka nej tilĺ utmätning av fastighet och större mål, typ banklån tacka ja.. om det är allmänna mål typ skatt eller tvavgift så är det kfm som bestämmer om staten vill vara med eller ej. Så har man 100tusen i en väldig massa smslån på någon tusning st så ligger nog en kåk bättre till än om det ett banklån på 100000

KFM säger ju alltid att de följer regler o lagar när de tex räknar ut löneutmätningar mm. Då borde det ju finnas lagar och regler som styr försäljning/utmätning av hus/radhus med? Inte bara för att ett företag vill

Precis och de är reglerna som är så.
Om ett hus saknar värde utöver lånen så hoppar man över men finns det värde så tillfrågas sökande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp