Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning av villa eller lägenhet

Någon här som varit med om att er bostad har blivit utmätt? Mina anmärkningar börjar trilla in. Jag hoppas på att få till avbetalningsplaner efter utslag men det kan jag ju inte vara säker på... jag skiter i anmärkningarna men den stora oron är ju att de ska ta vårt hus. Hur vanligt är det egentligen?

Är itm
Någon här som varit med om att er bostad har blivit utmätt? Mina anmärkningar börjar trilla in. Jag hoppas på att få till avbetalningsplaner efter utslag men det kan jag ju inte vara säker på... jag skiter i anmärkningarna men den stora oron är ju att de ska ta vårt hus. Hur vanligt är det egentligen?
Önskar jag hade svar. Ibland så verkar det som om man inte kan mäta ut hus när man har barn eller höga lån på huset så överskottet att mäta ut blir för litet. Ibland säljer KFM huset ändå. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att dom inte utmäter erat hus. Hoppas du får till avbetalningsplaner. Jag får ofta brev från olika företag som är med i min utmätning om att jag ska kontakta dom om en avbetalningsplan. Så det kommer du nog med få!

Är itm

Önskar jag hade svar. Ibland så verkar det som om man inte kan mäta ut hus när man har barn eller höga lån på huset så överskottet att mäta ut blir för litet. Ibland säljer KFM huset ändå. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att dom inte utmäter erat hus. Hoppas du får till avbetalningsplaner. Jag får ofta brev från olika företag som är med i min utmätning om att jag ska kontakta dom om en avbetalningsplan. Så det kommer du nog med få!
Tack kära Nystart för ditt svar ❤

Vi har vatt med om att dom gjort utredning om utmätning av vårt hus. Nu fanns det inget att utmäta, så har ni inte det kan ni vara lugna

Nope! Så vi har löneutmätning nu.

Nope! Så vi har löneutmätning nu.
OK, tror vi har ett övervärde i vårt hus :( Skapligt hemskt om de skulle besluta att mäta ut det :( Hur var det när de var och tittade på ert hus? Hur resonerade dom, vet du det?

De var aldrig här, de går efter värdering och huslån tror ja. Vi fick bara papper att inget fanns att utmäta.

Hos oss kom de och tittade andra gången av tre. År 1 med löneutmätning kom kfm ej hit, år 2 kom de och tittade, tog bilder och pratade. År 3 ingen utredning och år 4 kom de inte hit men utredde det.
Vi hade inget direkt övervägde år 1 och 2, år 4 hade vi ca 200000 eller mer tror jag. Min skuld var hundratusen till. Blev ej utmätt då heller. Priserna har gått ner här med, om det har något samband.

Hoppas ni klarar er!

Beror på vilka somr sökande också om det gäller en fastighet.. en del säljs trots att inte ens lånen täcks, då är det banken som begärt försäljning.. är det övriga skulder så avgör övervärdet och om dom vill ha fastigheten utmätt eller ej. Är det bostadsrätt fungerar det i stort sett lika, man frågar dock inte sökanden, utan mäter ut ändå..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp