Nopp. Det kan dom inte.Vad händer om jag skulle starta ett aktie bolag när jag har pågående skuldsaldo hos KFM och köper in saker genom bolaget. Går dom sakerna att utmäta genom mina privata skulder ?
Yes, det är möjligt. Men bara om Kronofogden bedömer att en försäljning av aktierna kan ge tillräckligt överskott.Däremot bör väl aktierna gå att utmäta, om dom har något värde? Aktier bör väl räknas som utmätningsbar egendom?
Fattar inte. Om jag registrerar ett AB för 25.000:- så kan aktierna utmätas?Däremot bör väl aktierna gå att utmäta, om dom har något värde? Aktier bör väl räknas som utmätningsbar egendom?
Om du skiftar ut aktier från bolaget. Ja.Fattar inte. Om jag registrerar ett AB för 25.000:- så kan aktierna utmätas?
Så har jag förstått det.Så i princip kan jag jobba upp ett bolag med omsättning så jag har råd att leasa en bil genom bolaget och åka runt i utan att riskera utmätning
Om Du förmånsbeskattar bilen, annars kan skatteverket vara lite känsligaSå i princip kan jag jobba upp ett bolag med omsättning så jag har råd att leasa en bil genom bolaget och åka runt i utan att riskera utmätning
. Så vidare Du inte enbart nyttjar bilen i tjänsten.