Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning av saker i AB bolag

Vad händer om jag skulle starta ett aktie bolag när jag har pågående skuldsaldo hos KFM och köper in saker genom bolaget. Går dom sakerna att utmäta genom mina privata skulder ?

Vad händer om jag skulle starta ett aktie bolag när jag har pågående skuldsaldo hos KFM och köper in saker genom bolaget. Går dom sakerna att utmäta genom mina privata skulder ?
Nopp. Det kan dom inte.

Däremot bör väl aktierna gå att utmäta, om dom har något värde? Aktier bör väl räknas som utmätningsbar egendom?

Däremot bör väl aktierna gå att utmäta, om dom har något värde? Aktier bör väl räknas som utmätningsbar egendom?
Yes, det är möjligt. Men bara om Kronofogden bedömer att en försäljning av aktierna kan ge tillräckligt överskott.

Fattar inte. Om jag registrerar ett AB för 25.000:- så kan aktierna utmätas?

Så i princip kan jag jobba upp ett bolag med omsättning så jag har råd att leasa en bil genom bolaget och åka runt i utan att riskera utmätning

Så i princip kan jag jobba upp ett bolag med omsättning så jag har råd att leasa en bil genom bolaget och åka runt i utan att riskera utmätning
Om Du förmånsbeskattar bilen, annars kan skatteverket vara lite känsliga :). Så vidare Du inte enbart nyttjar bilen i tjänsten.

Leasad bil går som regel inte att utmäta.

Egendom som ägs av bolaget beror lite på, den som svarade att det inte går bör inte lova sånt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp