Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning av min sambos egendom

Men om man kan bevisa med att min sambo köpt saker med kvitto kan de utmäta hans grejer?
Det är inte hans grejer juridiskt, det är grejer i er gemensamma besittning.

Bostadsrätt är lös egendom som det finns registrerad ägare till, i övrigt inte så mycket annat.

Bilregistret är till exempel (som stötts och blötts in absurdum här på forumet) det inte.

Det är inte hans grejer juridiskt, det är grejer i er gemensamma besittning.

Bostadsrätt är lös egendom som det finns registrerad ägare till, i övrigt inte så mycket annat.

Bilregistret är till exempel (som stötts och blötts in absurdum här på forumet) det inte.
Men han har köpt saker på sitt företag och han behlver de för att kunna arbeta. Det är ju saker som jag ibte äger. Nä jag lägger ner denna diskussion här

Men han har köpt saker på sitt företag och han behlver de för att kunna arbeta. Det är ju saker som jag ibte äger. Nä jag lägger ner denna diskussion här
Ja, du frågade och fick ett svar som stämmer med lagstiftningen.
Finns rättsfall att läsa om detta, föreslår att du gör det.

Jag har haft löneutmätning i nästan 10 år....kfm har ALDRIG frågat om min mans saker. Kanske haft tur men jag skulle inte vara så jätterolig. Sen finns det säkert handläggare som kollar sånt men känns som man borde råkat ut för nån under alla år när dom gjort tillgångsutredning.

Jag får höra med kfm, även om bilen fortfarande är på avbetalning ?
Jag upprepar tidigare svar.
Kfm kan inte utmäta sambons saker, men saker som ni tycker är sambons kan komma tycka är ditt.

Jag har haft löneutmätning i nästan 10 år....kfm har ALDRIG frågat om min mans saker. Kanske haft tur men jag skulle inte vara så jätterolig. Sen finns det säkert handläggare som kollar sånt men känns som man borde råkat ut för nån under alla år när dom gjort tillgångsutredning.
De kommer inte kunna göra någon utmätning på min lön förens nästa sommar.. pga att det bara är jag som har inkomst då min sambo studerar

Sålänge det finns kvitton på hans grejer så kan de inte ta de sa de idag
Ok, då kan du ha det svaret med dig.

Sanningen är dock det svar jag gav och någon mer påtalade, att handläggaren avgör.
Kvitton visar ju vem som köpt.
Inte vem som äger nu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp