Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning av hus

Har haft löneutmätning i många år och allt har bara gått på. Nu när min skuld har minskat så jag har bara ca 300 000 kr kvar så kommer det värsta brevet av alla. Utmätning på huset!! Ringde in och frågade om allt och varför nu?? Hon sa att det var nån som ville ha en utmätning och då måste man fråga alla som jag är skyldiga. 6 st var dom, och har nu fått ihop och betalat in den summan som stod på brevet. Då måste väl utmätningen av huset vara avslutat då betalning är gjord på den summan det gällde? Har ju ca hälften kvar som jag räknat ut ska ta lite över ett år att bli av med. Kan KF ändå gå vidare med detta fast summan som det stod är betalat.? Detta sa hon har tagit ett år innan brevet skickades ut o det var ringt två ggr. Tycker det är så dåligt att man inte får ha tid på sig. Nån som kan svara??

Svara på vad?
Uppenbarligen är inget avslutat.

Det är utmätt för de som begärt utmätning och för att de skulderna inte är reglerade, dom tycker att dom väntat klart.

Det som kommer in på löneutmätning går ju på alla skulder, inte på de som kanske framöver önskar fastighetsutmätning

Svara på vad?

Det är utmätt för de som begärt utmätning och för att de skulderna inte är reglerade, dom tycker att dom väntat klart.

Det som kommer in på löneutmätning går ju på alla skulder, inte på de som kanske framöver önskar fastighetsutmätning
Fast ska en ny utmätning ske så får väl dom andra borgenärerna begära utmätning igen ?

Ny utmätning?
Bostaden har aldrig varit utmätt tidigare?
Ett av bolagen ville väl utmäta hans hus ? Han betalade av den skulden till det bolaget . Om nu ett annat bolag vill utmäta huset så måste dom väl ansöka om det igen som det tidigare bolaget gjorde ?

Ett av bolagen ville väl utmäta hans hus ? Han betalade av den skulden till det bolaget . Om nu ett annat bolag vill utmäta huset så måste dom väl ansöka om det igen som det tidigare bolaget gjorde ?

Det var 6 st.
Har inte betalat av någon skuld, har haft löneutmätning

Svara på vad?

Ville alla 6 st utmäta huset ?
Av 17 skulder hos kronofogden var det 6 st som ville ha fastighetsutmätning. Dom andra hade tackar nej. Så summan som var till grund för fastighetsutmätningen var dom 6st .Den summan har jag nu betalat in. Min fråga var. Kan kf gå vidare än då med fastighetsutmätningen..?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp