- Meddelanden
- 27
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 27
Nej. Jag tror det blir sålt snabbtHar du tur så säljs inte huset på auktionerna, bor du I ett område där det är trögsålt?
Nej. Jag tror det blir sålt snabbtHar du tur så säljs inte huset på auktionerna, bor du I ett område där det är trögsålt?
Ja men problemet är om jag får en hyreslägenhet med min betalningsanmärkningHade försökt sälja huset själv fort som tusan ! Sedan minskat skulden ! Och du slipper att det ligger som exekution auktion hos kronofogden!
Det är väl bara att pröva och se. Du kanske får en chans om du kan förklara läget.Ja men problemet är om jag får en hyreslägenhet med min betalningsanmärkning
Ok tackDet är väl bara att pröva och se. Du kanske får en chans om du kan förklara läget.
Om du kan visa på betalförmåga och inte har några hyresskulder så kan det funka med en borgensman. Du får nog vara beredd på att tumma lite på dina krav (som du inte har skrivit här, men man har ju en viss föreställning om hur man vill bo) runt lägenheten (kanske finns det möjlighet till hyresradhus och det kan ju kännas lite enklare om man har barn).Ja men problemet är om jag får en hyreslägenhet med min betalningsanmärkning
Tack ska kollaOm du inte har tidigare hyresskulder kan det hjälpa med en borgensman alternativt 3-6 månaders hyra i deposition framför allt hos mindre, privata hyresvärdar.
Tack. Jag har kollat lite. Det är ganska dyrt att hyra hus.Om du kan visa på betalförmåga och inte har några hyresskulder så kan det funka med en borgensman. Du får nog vara beredd på att tumma lite på dina krav (som du inte har skrivit här, men man har ju en viss föreställning om hur man vill bo) runt lägenheten (kanske finns det möjlighet till hyresradhus och det kan ju kännas lite enklare om man har barn).
Tänker även att det också finns hus att hyra, en del är inte allt för dyra, beror ju på vart man bor.
Det är rätt få som till och med får hus sålda som inte hittar ny bostad.Ja men problemet är om jag får en hyreslägenhet med min betalningsanmärkning
Lät dyrt att ha en advokat att rådfråga, särskilt när svaren inte verkar korrekta..Tack. Jag har kollat lite. Det är ganska dyrt att hyra hus.
Min advokat skrev nu att man kan överklaga KFM:s beslut så att utmätningen av huset stoppas men vet ju inte om det kommer gå