Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning av hus?

Det går bra att kolla det ja
Hur är det om man äger hus, är ensamstående med fem barn. Fick en jättestor skatteskuld på 1,6 miljoner som jag inte har råd att betala
Bad om avbetalningsplan men det ger de inte en heller. Är rädd att de ska utmäta huset.
Har inga andra skulder och betalar alltid mina räkningar i tid

Hur är det om man äger hus, är ensamstående med fem barn. Fick en jättestor skatteskuld på 1,6 miljoner som jag inte har råd att betala
Bad om avbetalningsplan men det ger de inte en heller. Är rädd att de ska utmäta huset.
Har inga andra skulder och betalar alltid mina räkningar i tid
Det beror på värde och belåning.
En avbetalningsplan blir det sällan. Även om det skulle delas upp till preskription så är det typ 27000 i månaden, inte jättemånga som klarar det

Det beror på värde och belåning.
En avbetalningsplan blir det sällan. Även om det skulle delas upp till preskription så är det typ 27000 i månaden, inte jättemånga som klarar det
2,2 milj är huset värderat till och belåningen är 1,5 miljoner.
En advokat jag har pratat med sa att vanligtvis så utmäter de inte hus när barn är inblandade.
Vet inte hur jag ska lösa detta. Det är en stor oro och jag är rädd för att jag ska förlora huset och sen inte kunna hyra nåt och att min arbetsgivare ska få veta det

Finns det risk att jag förlorar huset?

2,2 milj är huset värderat till och belåningen är 1,5 miljoner.
En advokat jag har pratat med sa att vanligtvis så utmäter de inte hus när barn är inblandade.
Vet inte hur jag ska lösa detta. Det är en stor oro och jag är rädd för att jag ska förlora huset och sen inte kunna hyra nåt och att min arbetsgivare ska få veta det

Finns det risk att jag förlorar huset?

Jag skulle bli jätteförvånad om det inte utmättes, advokatens ord skulle jag inte ta så tungt på. Med ett sånt stort övervärde väger det tyngre än barnfrågan..
Arbetsgivare får givetvis veta också om det blir löneutmätning.

Tack för svar men jag har själv också letat upp lite info och hittat följande:https://www.barnombudsmannen.se/sto...ill-barnets-basta-vid-utmatning-av-fastighet/
Passar er situation in på de i fallet med barn med särskilda behov, att andra egendomar finns att utmäta, att ni skulle ha stora svårigheter att hitta en annan bostad, och att utmätning av huset inte till betydande del skulle bidra till att betala av skulderna? Jag vill absolut inte vara negativ och hoppas på det bästa för er, men barnperspektivet utgör bara en av ganska många bedömningrunder och omständigheter i ärendet du länkar till. En skatteskuld ses också ofta allvarligare på, än andra skulder. Jag skulle råda er att utgå ifrån att utmätning av huset kan komma att bli aktuellt, kanske sälja huset själva och köpa något billigare och betala av så mycket som möjligt av skulden?

Ok tack. När jag pratade med kronofogden sa de att om jag säljer huset så tar de ju pengarna, så inte lönt att sälja och köpa ett annat billigare hus. Nej, jag har inget annat att utmäta.

Ok tack. När jag pratade med kronofogden sa de att om jag säljer huset så tar de ju pengarna, så inte lönt att sälja och köpa ett annat billigare hus. Nej, jag har inget annat att utmäta.
Du borde först se till att fixa en hyreslägenhet, sedan sälja huset och betala på skulden. Eventuellt sälja först om det är lätt att hitta bostad. Det finns 700000 i övervärde så jag har svårt att tro att du får behålla huset.
Varför fick du så stor skatteskuld?

Du borde först se till att fixa en hyreslägenhet, sedan sälja huset och betala på skulden. Eventuellt sälja först om det är lätt att hitta bostad. Det finns 700000 i övervärde så jag har svårt att tro att du får behålla huset.
Varför fick du så stor skatteskuld?
Ja, men hur lätt är det att få hyreslägenhet nu när jag har en betalningsanmärkning?

Jag frilansade vid sidan av mitt vanliga jobb och dumma jag insåg inte att jag skulle betala skatt på mina Inkomster ftån utomlands. Då det är för 5 år då jag knappt sov och jobbade kvällar och helger, sen tog de ju 40% på det också

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp