Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning av fastighet - Hur göra nu?

Det var inte mycket till övervärde på halva andelen av fastigheten, vågat av de sökande som yrkade på utmätning och hela egendomens försäljning.
Booli ska man ta med en nya salt dock. Det är baserat på försäljningen av andra hus i området.

Intressant tråd , befinner mig kanske snart i en liknande sits.

Mitt skuldberg på 2 miljoner har inkomit till fogden och löneutmätning har nyligen startat.

Äger en bostadsrätt där bolånet är på närmare 800 och är värderad på booli till ca miljon.

Min är dock i behov av renovering så får max 900 , så jag hoppas att övervärdet inte är för stort och att jag får behålla den .

Intressant tråd , befinner mig kanske snart i en liknande sits.

Mitt skuldberg på 2 miljoner har inkomit till fogden och löneutmätning har nyligen startat.

Äger en bostadsrätt där bolånet är på närmare 800 och är värderad på booli till ca miljon.

Min är dock i behov av renovering så får max 900 , så jag hoppas att övervärdet inte är för stort och att jag får behålla den .
På det tillkommer värdering samt försäljningsavgift på 4 %.
Är du ensam ägare?
Riktig gränspuck.

Det var inte mycket till övervärde på halva andelen av fastigheten, vågat av de sökande som yrkade på utmätning och hela egendomens försäljning.
Hur menar Du med ”Vågat”, kan det bli en nackdel för sökande om det inte blir något över vid en eventuell försäljning? Förutom att sökande blir utan ersättning då förstås?

Hur menar Du med ”Vågat”, kan det bli en nackdel för sökande om det inte blir något över vid en eventuell försäljning? Förutom att sökande blir utan ersättning då förstås?
Dom får även stå för kostnaderna.

På det tillkommer värdering samt försäljningsavgift på 4 %.
Är du ensam ägare?
Riktig gränspuck.
Gränspuck var bra beskrivet , ovissheten gnager på mig . Samtidigt är bostadsmarknaden iskall i min stad , många som vill sälja men ingen köper.

Jag ringde och pratade med kronofogden och det lät väl ganska okey , alla som jag är skyldig pengar har hittills bara begärt löneutmätning, men jag tror ingen tillgångsutredning har gjorts på mig än , har iallafall inte fått nåt brev angående detta .

Är ensam ägare.

Har en dotter som bor ibland här på helgerna och kronofogden sa att när det är barn inblandade så försöker dom undvika att utmäta,
Så vi får se vad som händer, skickade in en skuldsanerings-ansökan för 4 månader sen.

Gränspuck var bra beskrivet , ovissheten gnager på mig . Samtidigt är bostadsmarknaden iskall i min stad , många som vill sälja men ingen köper.

Jag ringde och pratade med kronofogden och det lät väl ganska okey , alla som jag är skyldig pengar har hittills bara begärt löneutmätning, men jag tror ingen tillgångsutredning har gjorts på mig än , har iallafall inte fått nåt brev angående detta .

Är ensam ägare.

Har en dotter som bor ibland här på helgerna och kronofogden sa att när det är barn inblandade så försöker dom undvika att utmäta,
Så vi får se vad som händer, skickade in en skuldsanerings-ansökan för 4 månader sen.

Det kommer inget brev om att man gör tillgångsutredning.

Ok , hoppas och tror på ett inledande av en skuldsanering , men 2 långa månader dit .
Har du inte fått underrättelse om genomförd tillgångsutredning (tror jag det heter) så skulle jag gissa på att din bostad är under utredning hos någon ki.

Har du inte fått underrättelse om genomförd tillgångsutredning (tror jag det heter) så skulle jag gissa på att din bostad är under utredning hos någon
Du har säkert rätt, Tack för info.
Ovissheten känns ju lagom roligt :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp