Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning av ersättning från försäkringsbolag?

Det finns inget konto som är undantaget utmätning.

Sammanblandning sker också på ett sparkonto.

Tänk dig mynt i en påse, så snart man lägger ner mynten från försäkringsbolaget blir dessa omöjliga att skilja från sparade mynt och mynt från lön.
Precis ! Det är så jag uppfattat det . Tack för klargörande .

Nej det hade räckt med ett eget konto som bara användes till det.
Nu har du gett bort pengar snarare och det är kanske inte så bra.
Nu har jag inte ett eget konto som är tillägnat arbetsskador och kommer förmodligen aldrig att ha. Jag har alla mina sparade pengar på en annans konto för att ej riskera att de utmäts.
Jag har inte gett bort pengar, dem är överförda och som meddelande står det återbetalning lån.

Så du menar att om jag hade öppnat ett till konto på min bank och satt in dem 30.000kr från afa så hade dem inte blivit utmätta? Varje år när de gör tillgångsutredning går dem ju igenom vartenda konto jag äger?

Har läst just om detta i en lagtext . Förenklat stod det att pengarna ska särskiljas från konto / konton där utmätning sker ifrån . Och dom ska särskiljas inom 1-3 dagar . Alltså … om du får in försäkringspengar på konton så ta eller flytta pengarna . Då kunde de inte utmätas .
Så uppfattade jag det . Men fråga Lasseman .. jag kan har fattat det fel .
Men utmätning kan ju ske från alla konton man har?Måste det va nån annans konto då?Jag tar ju hellre ut än lämnar över ansvar till nån annan för mina pengar.

Har läst just om detta i en lagtext . Förenklat stod det att pengarna ska särskiljas från konto / konton där utmätning sker ifrån . Och dom ska särskiljas inom 1-3 dagar . Alltså … om du får in försäkringspengar på konton så ta eller flytta pengarna . Då kunde de inte utmätas .
Så uppfattade jag det . Men fråga Lasseman .. jag kan har fattat det fel .
Så förstår jag det också, men jag litar inte en sekund på det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp