Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning av elstöd

Okej, tack.

Ja det verkar ju som att de med skulder har flaggats i FKs system för Kronofogdens räkning.

Fi fan, vi lever redan på marginalen, till och med under. 10 000 skulle vi fått. Fy fan vad värdelös man känner sig.
Jag förstår dig absolut ! Tycker det är för jävligt med !

Det fanns tydligen en annan tråd för samma ämne...där nämndes det att elstödet kommer att betalas ut till alla men att om pengarna finns vid kontot vid stickprov så kan de utmätas. Jag vet dock inte vad som gäller här.

Det fanns tydligen en annan tråd för samma ämne...där nämndes det att elstödet kommer att betalas ut till alla men att om pengarna finns vid kontot vid stickprov så kan de utmätas. Jag vet dock inte vad som gäller här.
Eftersom det står dom ska beräkna om man har rätt till det eller inte så borde utbetalningar vara stoppade till dom som har skulder hos kronofogden

Eftersom det står dom ska beräkna om man har rätt till det eller inte så borde utbetalningar vara stoppade till dom som har skulder hos kronofogden
Frågan är om det gäller alla eller enbart de som det görs stickprov hos, enligt en annan skribent.

Känns orimligt med stickprov och att de skulle låta pengarna hamna på kontot innan de gör en kontroll. Ska de utmäta görs det nog så tidigt som möjligt i processen precis som vid löneutmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp