Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning av elstöd

Jag kommer få 2239kr, bodde i hyresrätt då. Fick igår på kivra, har handelsbanken. Blir att ta ut dom fort då man har skuldsaldo hos kronofogden och utmätning

Bor i en etta och haft ungefär 1000 kr i el räkning under ett års tid, varje månad.. i vanliga fall var det bara 400 kr i månaden.. trotts detta får jag endast 850 kr i el stöd.. Fyfan vad löjligt hela denna karusellen angående elstöd..
Det låter rimligt och är väl i paritet med din elförbrukning?

Inte mycket man får tillbaka, i elstöd..
Om man inte bor i lyxhus då...
Alltså, elstödet är ju i paritet med elförbrukningen. Givetvis får en villägare mer i elstöd än du som bor i en lägenhet som ex inte betalar för uppvärmningen. Mina föräldrar, exempelvis, bor i en vanlig villa. Inget ”lyxhus” på något sätt. De får tillbaka ca 15K. Då har de också haft massiva elkostnader när det varit som värst.

Däremot är ju elstödet i grunden, djupt orättvist. Det är dock en helt annan fråga ;)

Senast ändrad:
Nu hade jag pengarna på kontot. Ingen beslut eller väntad insättning igår hos Nordea. Blev 650 kr.

Elstödet kom in på kontot idag. Inte mycket men ”alla bäckar små”. Får se om KFM plockar pengarna. Tvek på det.

1 500 i elstöd, nu blir det sjukskrivning i morgon och rödvinsmiddag ikväll ^^

En kollega sa att han haft fastpris på runt 60-70 öre(minns inte öret) samt haft igång extravärme till altan. Gick plus på detta ‍

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp