Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning av egendom...

Jag har sedan ca ett år tillbaka haft utmätning av lön. Jag har släppt allt till KF och summan når snart 700K.

Jag bor i hyreslägenhet tillsammans med fru (som nu också har löneutmätning) och ett barn på 5 år.

Jag har tillsvidare anställning sedan långt tillbaka men det ser inte ljust ut för fabriken och vi har gått ner på halva personalstyrkan jämfört med bara något år sedan. Nya varsel är på ingång.

Jag är 40år+ enbart med gymnasium utbildning. Därför känns det rätt osäkert för mig om jag skulle bli arbetslös. Jag har nu börjat kolla på lite YH-utbildningar och beroende på om jag kommer in eller ej är tanken att jag ska studera 2år med start från hösten. Då blir det omställningsstöd alternativt CSN som gäller.

Då KF inte kan utmätning från CSN undrar jag helt enkelt, hur vanligt är det med utmätning av egendom? Vi äger inga fordon eller fastigheter. Allt vi har är en normalt möblerad 3a. Min oro är att de ska komma och knacka på för att utmätning möbler, TV etc även om allt vi äger inte har något större värde. Så hur vanligt är det med utmätning "hemma" hos?

Jag har sedan ca ett år tillbaka haft utmätning av lön. Jag har släppt allt till KF och summan når snart 700K.

Jag bor i hyreslägenhet tillsammans med fru (som nu också har löneutmätning) och ett barn på 5 år.

Jag har tillsvidare anställning sedan långt tillbaka men det ser inte ljust ut för fabriken och vi har gått ner på halva personalstyrkan jämfört med bara något år sedan. Nya varsel är på ingång.

Jag är 40år+ enbart med gymnasieutbildning. Därför känns det rätt osäkert för mig om jag skulle bli arbetslös. Jag har nu börjat kolla på lite YH-utbildningar och beroende på om jag kommer in eller ej är tanken att jag ska studera 2år med start från hösten. Då blir det omställningsstöd alternativt CSN som gäller samt tjänstledigt från jobbet.

Då KF inte kan utmäta från CSN undrar jag helt enkelt, hur vanligt är det med utmätning av egendom? Vi äger inga fordon eller fastigheter. Allt vi har är en normalt möblerad 3a. Min oro är att de ska komma och knacka på för att utmätnia möbler, TV etc även om allt vi äger inte har något större värde. Så hur vanligt är det med utmätning "hemma"?

Du kan läsa på kfm hemsida om detta . Man får behålla allt i hemmet som anses som nödvändigt . Det kallas för beneficie . Finns inget av värde i hemmet då blir inget utmätt. Läs på nätet om Beneficie också .

Det är rätt få som får det besöket. Man måste innan ha bedömt att det finns något av värde att utmäta.

Det är rätt få som får det besöket. Man måste innan ha bedömt att det finns något av värde att utmäta.
Undrar vad man bedömde det fanns att utmäta hos mig.
Dem körde här ifrån tomhänta och sen har jag inte hört något mer.

Hur kan KFM göra den bedömningen innan ett hembesök har skett? Såtillvida det inte finns bilar, fastigheter och liknande att utmäta.

Hur kan KFM göra den bedömningen innan ett hembesök har skett? Såtillvida det inte finns bilar, fastigheter och liknande att utmäta.

Gissningar utifrån erfarenhet och område och liknande, kanske se lite på vilken arbetsgivare man har/haft och kanske kolla om något framgår av kontoutdrag.

En med undersköterskelön, ensamstående med några barn boende i något miljonprogrammsområde är det ganska liten chans att man hittar egendom värt mödan om man jämför med tex en som tycks jobba som bilmekaniker och bor i ett hus på landsbygden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp