Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning av egendom i hemmet

alltså när man har så mycket skulder, tar dom verkligen nåt som är värt under 10.000 ? de blir ju en droppe i havet kvar efter försäljning osv, det finns ju lixom ingen mening med att dom ska plocka grejer för typ 15.000 om man har skulder på över en miljon
Men riktigt så kan man ju inte resonera heller... dom du är skyldig pengar är nog glad för varje krona som kommer in.

Är elektroniken du räknar upp verkligen värda så mycket? Kanske om man köper nytt, men på begagnatmarknaden?
En normal dator och en normal TV räknas väl som beneficium numera? @Lasseman borde kunna svara.

Min man hade för övrigt högtalare mm inköpta för typ 50000 som de inte tog.

dessutom brusar det från högtalarna, tror dom börjar gå sönder och skärmen på laptopen glappar..då skiter väl dom i att ta sånt?
Men riktigt så kan man ju inte resonera heller... dom du är skyldig pengar är nog glad för varje krona som kommer in.
jo jag förstår det men jag tänker mer på vad som är värt att utmäta eller inte med tanke på avgifter o massa annat

Är elektroniken du räknar upp verkligen värda så mycket? Kanske om man köper nytt, men på begagnatmarknaden?
En normal dator och en normal TV räknas väl som beneficium numera? @Lasseman borde kunna svara.

säkert värt mindre, jag drog bara av halva priset på allt typ..vissa saker är ju defekta också..brusar om högtalarna och skärmen glappar osv

Dom tog aldrig högtalaren då det var det enda som var av värde...
Nej vi fick inget veta, de kom oanmälda!

Jag har inget emot om kronis kommer på hembesök och tar saker, det är väl bara skönt. Jag ringde och frågade om dom ville ta en bil värd några tusen men det sa hon i luren inte var något som pysslade med.. men jag undrar om det spelar roll i vilken storlek skulderna är för sannolikheten att någon ska komma. Jag städar som en galning, haha. Men barnen gör att det ser ”likadant” ut dagen efter. Städar ibland flera timmar på natten så det är skinande rent överallt sen på eftermiddagen är det röjt igen. Det vore skitpinsamt om det var pysselgrejer framme, kläder eller disk. >.< Det skulle vara så skönt att få hembesök och bli av med grejer, kan man beställa ett hembesök???? Det hjälper väl lite mot skulderna ändå.

Jag har inget emot om kronis kommer på hembesök och tar saker, det är väl bara skönt. Jag ringde och frågade om dom ville ta en bil värd några tusen men det sa hon i luren inte var något som pysslade med.. men jag undrar om det spelar roll i vilken storlek skulderna är för sannolikheten att någon ska komma. Jag städar som en galning, haha. Men barnen gör att det ser ”likadant” ut dagen efter. Städar ibland flera timmar på natten så det är skinande rent överallt sen på eftermiddagen är det röjt igen. Det vore skitpinsamt om det var pysselgrejer framme, kläder eller disk. >.< Det skulle vara så skönt att få hembesök och bli av med grejer, kan man beställa ett hembesök????
Jag har inget emot om kronis kommer på hembesök och tar saker, sannolikheten att någon ska komma. Jag städar som en galning, haha. Men barnen gör att det ser ”likadant” ut dagen efter. Städar ibland flera timmar på natten så det är skinande rent överallt sen på eftermiddagen är det röjt igen. Det vore skitpinsamt om det var pysselgrejer framme, kläder eller disk. >.< Det skulle vara så skönt att få hembesök och bli av med grejer, kan man beställa ett hembesök???? Det hjälper väl lite mot skulderna ändå.

Du är bra konstig du

Jag har inget emot om kronis kommer på hembesök och tar saker, det är väl bara skönt. Jag ringde och frågade om dom ville ta en bil värd några tusen men det sa hon i luren inte var något som pysslade med.. men jag undrar om det spelar roll i vilken storlek skulderna är för sannolikheten att någon ska komma. Jag städar som en galning, haha. Men barnen gör att det ser ”likadant” ut dagen efter. Städar ibland flera timmar på natten så det är skinande rent överallt sen på eftermiddagen är det röjt igen. Det vore skitpinsamt om det var pysselgrejer framme, kläder eller disk. >.< Det skulle vara så skönt att få hembesök och bli av med grejer, kan man beställa ett hembesök???? Det hjälper väl lite mot skulderna ändå.

Erbjöd du Kronofogden din eller din mans bil? Du är ju inte hos Kronofogden så det är inte konstigt att dom inte orkar komma för att slänga prylar åt dig som du vill bli av med haha.

Tv är beneficium.
Eller, färgtv för barnfamiljer är det.
Dator tror jag är det med

Tv är beneficium.
Eller, färgtv för barnfamiljer är det.
Dator tror jag är det med
Ok, då får man behålla dator o tv iallafall, då finns de i princip inget att hämta hemma hos mig om dom inte är sugna på att ta ett par defekta högtalare

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp