Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning av egendom i hemmet

Hej,

Hur stor är risken att kf utmäter nåt av detta om dom kommer på besök?

Stationär dator värde ca 12.000
Bärbar dator värde ca 7.000
Datorskärm värde ca 1.500
Studiohögtalare med stativ värde ca 6.000
Studiohörlurar värde ca 1.500
Akvarium värde ca 10.000 med alla tillbehör
Playstation 4 med spel värde ca 4.000

Varför jag undrar är för att detta är i princip det som är värt nåt i mitt hem och jag kommer ha skulder på över miljonen hos kf inom kort.

kikat lite, allt från 40 kr till 10.000 ..
Dom där sakerna som fanns där känns mer som saker som kf tagit efter nån dragit eller blivit vräkt ? Jag menar, symaskiner och tavlor o glas till ett värde av nån hundralapp ?
Varför skulle kf ta ett glas värt 100 kr om jag har skulder på 1 miljon? Min fråga var lite inriktat till folk som kanske har varit med om att fått besök och haft grejor hemma typ elektronik o sånt med ett värde på upp mot 10.000 kr men som dom inte tagit.

kikat lite, allt från 40 kr till 10.000 ..
Dom där sakerna som fanns där känns mer som saker som kf tagit efter nån dragit eller blivit vräkt ? Jag menar, symaskiner och tavlor o glas till ett värde av nån hundralapp ?
Varför skulle kf ta ett glas värt 100 kr om jag har skulder på 1 miljon? Min fråga var lite inriktat till folk som kanske har varit med om att fått besök och haft grejor hemma typ elektronik o sånt med ett värde på upp mot 10.000 kr men som dom inte tagit.
Jag har haft hembesök och som jag tidigare skrivit tittade dom till och med på en såndär golvhögtalare för ca 300kr...
När jag ifrågasatte sa dom bara, många bäckar små. Jag tror inte skuldbeloppet spelar nån roll utan får man hembesök tar dom det dom anser bringa in pengar.

Jag har haft hembesök och som jag tidigare skrivit tittade dom till och med på en såndär golvhögtalare för ca 300kr...
När jag ifrågasatte sa dom bara, många bäckar små. Jag tror inte skuldbeloppet spelar nån roll utan får man hembesök tar dom det dom anser bringa in pengar.
ok, måste ju vara för att jävlas, struntade du i att skriva på kvittorna man får? en högtalare för 300 kr? med alla avgifter som tillkommer i en försäljning kan dom knappast fått nåt över.
Fick du veta innan att dom skulle komma på hembesök?

Stationär dator värde ca 12.000
Bärbar dator värde ca 7.000
Datorskärm värde ca 1.500
Studiohögtalare med stativ värde ca 6.000
Studiohörlurar värde ca 1.500
Akvarium värde ca 10.000 med alla tillbehör
Playstation 4 med spel värde ca 4.000

Datorer är ju ganska lätta att motivera varför man behöver. Jobb, räkningar, etc. Högtalaren är väl det som ligger mest i riskzonen av det nu nämner. Ställ den hos grannen under hembesöket.

ok, måste ju vara för att jävlas, struntade du i att skriva på kvittorna man får? en högtalare för 300 kr? med alla avgifter som tillkommer i en försäljning kan dom knappast fått nåt över.
Fick du veta innan att dom skulle komma på hembesök?
Dom tog aldrig högtalaren då det var det enda som var av värde...
Nej vi fick inget veta, de kom oanmälda!

Tar dom inte TV?

Datorer är ju ganska lätta att motivera varför man behöver. Jobb, räkningar, etc. Högtalaren är väl det som ligger mest i riskzonen av det nu nämner. Ställ den hos grannen under hembesöket.
frågan är om man får veta om dom ska komma?

alltså när man har så mycket skulder, tar dom verkligen nåt som är värt under 10.000 ? de blir ju en droppe i havet kvar efter försäljning osv, det finns ju lixom ingen mening med att dom ska plocka grejer för typ 15.000 om man har skulder på över en miljon

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp