Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning återbetalning

Fick den 17e ett samlingslån beviljat och hela skulden hos KFM blev betald den 18e. Men ser nu att de hunnit dragit hela mitt fondsparande den 17e. Vad händer nu? Sätts.det tillbaka eller måste jag göra något. Blir ju 38000 för mycket draget nu.
Normalt förfarande när aktier eller fonder utmäts är att man har två veckor på sig att "rädda" dessa genom att lösa skulderna.
Först efter dessa två veckor har passerat anmäls egendomen till försäljning.

Så blir det. Hur mycket info hade kfm fått om att lån var beviljat osv?
Det är ju som det är..mitt i allt skit. Men kan man välja vilket konto man vill ha det återbetala till? Vill inte ha det in på mitt huvudkonto. Vill inte se deras namn på konto utdraget sen..Får sån ångest. Vill helst ha det in på.ett konto jag ej använder dagligen. Har skickat till em men svarstiden är lång. Svårt att ringa när man jobbar då deras köer är långa.

Dom visste att vi sökt, det blev beviljatt samma dag som de gjorde utbetalningen till skulderna. Jag skulle ri ga dagen efter men då va fonderna dragna redan.
Läs beslutet.
Om det står något om att "försäljningsanmälan sker om 14 dagar" så kommer inte fonderna att säljas.

Dom visste att vi sökt, det blev beviljatt samma dag som de gjorde utbetalningen till skulderna. Jag skulle ri ga dagen efter men då va fonderna dragna redan.

Då hade man skickats försäljningen några dagar innan.

Då hade man skickats försäljningen några dagar innan.
Ja va nog så..så.jävla tjatigt när man kämpat.föe samlingslån så.lönge och det ska bli en nit till mitt i allt.
Vet du något om hur det är med återbetalnings konto? Vill helst inte ha in pengarna på mitt huvudkonto, vill ha det rent från sånt skit. Blir en ytterligare ångest att se KFM's namn nu när man äntligen är "ren". Kan man skicka in någonstans vilket konto man vill använda?

Det vet jag inte. Kan inte minnas jag fått frågan.

Hur funkar detta egentligen?
Har pengarna fördelats och skulden sen lösts av gäldenären? Är det fortfarande KFM som återbetalar eller är det borgenären?

Kfm återbetalar om nu lånepengarna betalats till kfm. Har dom gått till borgenärerna har kfm noll inblandning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp