Fick den 17e ett samlingslån beviljat och hela skulden hos KFM blev betald den 18e. Men ser nu att de hunnit dragit hela mitt fondsparande den 17e. Vad händer nu? Sätts.det tillbaka eller måste jag göra något. Blir ju 38000 för mycket draget nu.

Pengarna kommer från ett fond sparande så ligger under fonder hos ha handelsbanken. Hur gör dom då?KFM brukar vara ganska snabba på att betala tillbaka av vad jag läst. https://kronofogden.se/kontakta-oss/vantetider
Jag tror att det är denna väntetid
Visa bilaga 5384
Gissar att 38 000 kr av dom senast mottagna pengarna betalas tillbaka till samma konto som pengarna kom från. Så kommer det från ditt konto får du tillbaka dom till dig. Kommer det utbetalt via en annan bank från ett lån så betalas 38 000kr av lånet av. Kommer det från ett ISK/AF konto så kommer 38 000 kr tillbaka dit (men jag tror du får köpa om själv, KFM säljer förmodligen bara innehav, inte köper). Brukar i varje fall vara så med återbetalningar pga regler kring pengatvätt. Pengar får endast betalas tillbaka till samma konto pengarna kommer ifrån.
Om det är dom senaste mottagna pengarna så gissar jag att pengarna går tillbaka till det kontot hons handelsbanken så får du köpa tillbaka dina fonder om du vill.Pengarna kommer från ett fond sparande så ligger under fonder hos ha handelsbanken. Hur gör dom då?
KFM brukar vara ganska snabba på att betala tillbaka av vad jag läst. https://kronofogden.se/kontakta-oss/vantetider
Jag tror att det är denna väntetid
Visa bilaga 5384
Gissar att 38 000 kr av dom senast mottagna pengarna betalas tillbaka till samma konto som pengarna kom från. Så kommer det från ditt konto får du tillbaka dom till dig. Kommer det utbetalt via en annan bank från ett lån så betalas 38 000kr av lånet av. Kommer det från ett ISK/AF konto så kommer 38 000 kr tillbaka dit (men jag tror du får köpa om själv, KFM säljer förmodligen bara innehav, inte köper). Brukar i varje fall vara så med återbetalningar pga regler kring pengatvätt. Pengar får endast betalas tillbaka till samma konto pengarna kommer ifrån.
Det som är irriterande i detta är ju att nu när dessa fonder blev sålda så kommer det ju troligen tillkomma en del skatt för detta helt i onödan. Som kommer drabba mig. Så jäkla irriterande när allt redan va betalt.Återbetalning sker endast till gäldenärens konto, man hittar ofta något från tillgångsutredningar.
Så blir det. Hur mycket info hade kfm fått om att lån var beviljat osv?Det som är irriterande i detta är ju att nu när dessa fonder blev sålda så kommer det ju troligen tillkomma en del skatt för detta helt i onödan. Som kommer drabba mig. Så jäkla irriterande när allt redan va betalt.