Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Utgiftsgräns comviq 3000?

Jag har satt in 3000 via Neteller och skrill nu i Maj. Försöker jag på neteller står det att min utgiftsgräns är nådd på Tele2. Min fakturaperiod är 25-25.

Måste jag betala fakturan innan jag kan använda det igen eller kan jag sätta in imorgon när vi går in på en ny månad?

Jag har satt in 3000 via Neteller och skrill nu i Maj. Försöker jag på neteller står det att min utgiftsgräns är nådd på Tele2. Min fakturaperiod är 25-25.

Måste jag betala fakturan innan jag kan använda det igen eller kan jag sätta in imorgon när vi går in på en ny månad?
Nej, när comviqfakturan är skapad så funkar det igen. Men det där felmeddelandet är inte comviq utan boku. Där är gränsen osså 3000/mån. De funkar när det gått en månad från äldsta insättningen

Fick samma på telenor den 30 maj...men idag 1 juni funkade det igen.
Står nåt om att man nåt max gränsen för betalköp under en månad enligt betaltjänstlagen i mitt sms. Men eftersom det funkade för mig idag igen så skulle jag tolka det som att det är månadsvis....dvs första till sista varje månad.

Det gäller i 30 dagar från ditt första insättningsdatum på neteller/skrill via Boku.

Har ett comviq kontantkort som jag kan göra till ett abonnemang, hur är det bästa alternativt att gå till väga? Vad för abonnemang ska jag göra det till? För att ta Boku?

Fick samma på telenor den 30 maj...men idag 1 juni funkade det igen.
Står nåt om att man nåt max gränsen för betalköp under en månad enligt betaltjänstlagen i mitt sms. Men eftersom det funkade för mig idag igen så skulle jag tolka det som att det är månadsvis....dvs första till sista varje månad.
Det är inte första till sista utan 30 dagar som gäller

och?! du satte ju inte in 3000 30e maj!

Det har fortfarande INTE gått 30 dagar sen 29 och 30 maj...eller?! Gjorde mina köp upp till 3000 den 29 och 30 maj....31 maj kunde jag inte köpa nåt....den 1 juni kunde jag köpa igen och den 5 juni hade jag maxat 3000 igen...har fortfarande INTE gått 30 dagar!

Hur har du fördelat detta bara på en av skrill/neteller eller båda? Jag och flera andra här kan inte köpa om man maxat förren de äldsta köpet är 30 dagar. Finns en bugg dock, när man använde både skrill och neteller samtidigt så har jag också kunnat handla innan det gått 30 dagar. Men det funkade endast en gång och aldrig mer...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp