Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utgifterna överstiger min inkomst

Hej! Har en del sms lån som jag dumt nog tagit för att spendera på missbruk som jag tack och lov lämnat bakom mig nu.
Den största utgiften går till Credifi och tomly.
Månads kostnaden bara för credifi ligger på nästan 10000kr denhär månaden. När jag vänt mig till dem så får jag ingen hjälp. Vad ska man göra i en sånhär situation? Jag har inte hamnat hos inkasso eller kfm än. Vill helst också undvika hämna hos främst kfm.
Tack på förhand.

Hej! Har en del sms lån som jag dumt nog tagit för att spendera på missbruk som jag tack och lov lämnat bakom mig nu.
Månads kostnaden bara för credifi ligger på nästan 10000kr denhär månaden. När jag vänt mig till dem så får jag ingen hjälp. Vad ska man göra i en sånhär situation? Jag har inte hamnat hos inkasso eller kfm än. Vill helst också undvika hämna hos främst kfm.
Tack på förhand.
Jag beklagar din situation! Jag har precis varit där du är, och när det kommer till just lumify, binly och credifi så kommer dom inte att hjälpa dig. Jag släppte dessa lånen i september 2025 då kostnaden för alla lånen tillsammans september månad skulle vara 25000kr, vilket såklart var en omöjlighet. Min erfarenhet är att dom inte är så snabba på att skicka det vidare till kf. Det var först nu i februari dom hamnade där. Så det tog 5 mån. Får du tillbaka på skatten detta året, så kanske du kan betala, men annars är det tyvärr svårt just med dessa.
Lycka till!

Dem skickar inte vidare till nått inkasso då? Så man skulle kunna förhandla en mänsklig avbetalningsplan?

Det verkar vara lite olika, mina hamnade hos riverty, andra verkar ha fått sitt direkt till kfm

Tack på förhand.
Även jag sitter fast i klorna på Luma Finans, har Binly, Credifi och Tomly. Jag har fått avbetalningsplaner hos deras interna inkasso. 8500:- / mån istället för 35000:- så även med avbetalningsplaner helt orimlig summa att betala. Tror iaf det är bättre att du kontaktar dom och förklarar, och betala det din ekonomi klarar, får för mig att dom kan ha en viss förståelse då, och förhoppningsvis fördröjer det kfm. Visa betalningsvilja. Sen hur dom agerar vet igen, sämsta kreditgivaren i alla kategorier.

Jag beklagar din situation! Jag har precis varit där du är, och när det kommer till just lumify, binly och credifi så kommer dom inte att hjälpa dig. Jag släppte dessa lånen i september 2025 då kostnaden för alla lånen tillsammans september månad skulle vara 25000kr, vilket såklart var en omöjlighet. Min erfarenhet är att dom inte är så snabba på att skicka det vidare till kf. Det var först nu i februari dom hamnade där. Så det tog 5 mån. Får du tillbaka på skatten detta året, så kanske du kan betala, men annars är det tyvärr svårt just med dessa.
Lycka till!
Gissar på att du har rätt hög summa? Jag har 132000:- hos dom.

Är de nått som påverkar om man kommer till inkasso? Typ om man betalar lite och ändå visar vilja att betala? Kanske är mer attraktivt för inkassobolag och driva in då?

Dem skickar inte vidare till nått inkasso då? Så man skulle kunna förhandla en mänsklig avbetalningsplan?

Det är ju inte säkert att du får en lägre månadskostnad hos inkasso.

Alla mina hos Luma företagen gick till inkasso, eller ja Binly har jag betalat av

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp