Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utelämnande av lån vid samlingslån?

Jag bakade in dem lån och krediter jag kunde i ett samlingslån för att ha färre lån och krediter överlag (dvs 2 istället för 4), vilket skulle se bättre ut på kreditupplysningen framöver. Det var min tanke i alla fall.
Nu får du mig att tänka på att jag kanske borde tagit ett lån för att enbart lösa krediterna.
antalet lån är inte så viktigt om det inte går till överdrift, jag har nu 5 synliga blanco (1,6 miljoner) 5 synliga krediter 220k (50%/110k nyttjat) just nu har jag 0,8% på UC, hade 0,6% förra månaden med lite lägre nyttjat av krediterna.

det som gör dig fattigare totalt sett är ju all ränta du betalar, och att då gå från 8% till 15,5% är verkligen inte bra, visst kan månadskostnaden bli lägre med färre lån att betala till, men då ofta på bekostnad av en längre återbetalningstid. vill du minska din månadskostnad då hade jag kontaktat Moank och försökt förlänga det lånet för en lägre månadskostnad och sedan försökt trycka in dom pengarna på dina lån med högst ränta

antalet lån är inte så viktigt om det inte går till överdrift, jag har nu 5 synliga blanco (1,6 miljoner) 5 synliga krediter 220k (50%/110k nyttjat) just nu har jag 0,8% på UC, hade 0,6% förra månaden med lite lägre nyttjat av krediterna.

det som gör dig fattigare totalt sett är ju all ränta du betalar, och att då gå från 8% till 15,5% är verkligen inte bra, visst kan månadskostnaden bli lägre med färre lån att betala till, men då ofta på bekostnad av en längre återbetalningstid. vill du minska din månadskostnad då hade jag kontaktat Moank och försökt förlänga det lånet för en lägre månadskostnad och sedan försökt trycka in dom pengarna på dina lån med högst ränta
Okej! Just det du nämner om att antalet lån och krediter inte skulle vara så viktigt är en lärdom för mig. Tack för det.
Nu är ju valet redan gjort och lånet utbetalt, men jag uppskattar att du delar med dig av din strategi och dina förutsättningar.

Jag pratade med MOANK för ca en månad sen, jag lyckades få sänkt ränta från 9.65 till 8% men det gick tyvärr inte att förlänga återbetalningstiden då den var maxad. För framtida läsare i liknande sits tänker jag dock att det absolut skulle vara ett rimligt alternativ!

Just gällande ränta så känner jag mig personligen inte så orolig, då jag vet att det bara är tillfälligt. Jag kommer inom ett halvår till ett år kunnat ha sänka den räntan till under 8%, inklusive lånet på Swedbank. Är förhoppningen åtminstone, jag tänker att jag kan ge en uppdatering i den här tråden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp