Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utelämna skuld skuldsaneringsansökan

Hej!
Jag skickade iväg en ansökan om skuldsanering för några månader sedan, jag utelämnade medvetet en skuld som jag tänkte slutbetala innan eventuellt inledande/avslag men jag har inte kunnat göra det, det jag funderar på är väl egentligen om det kan vara negativt att utelämna en skuld när man ansöker om sanering?
Dvs kan det bita mig i arslet?
Jag fortsätter att betala på den här skulden då summan är relativt liten så jag har utrymme för det.

Hej!
Jag skickade iväg en ansökan om skuldsanering för några månader sedan, jag utelämnade medvetet en skuld som jag tänkte slutbetala innan eventuellt inledande/avslag men jag har inte kunnat göra det, det jag funderar på är väl egentligen om det kan vara negativt att utelämna en skuld när man ansöker om sanering?
Jag fortsätter att betala på den här skulden då summan är relativt liten så jag har utrymme för det.
Jag la inte till en skuld som jag har med en medlåntagare. Det sa jag till handläggaren vid samtalet, var inga problem, hon la till den.

Hej!
Finns det någon som kan svara på det här?
Jag vill inte lägga till den då den är rätt "ny" men bara på 10k, så den kan ju ställa till det och nekas skusan pga för ny skuld

Finns det någon som kan svara på det här?
Jag vill inte lägga till den då den är rätt "ny" men bara på 10k, så den kan ju ställa till det och nekas skusan pga för ny skuld
Hinner du betala bort den innan du får en handläggare är det ju inget större problem. Får du inledande o skulden fortf finns kvar så kommer den att rapporteras in av bolaget ifråga.

Alla skulder ingår. Finns nog en del som ej har koll på sina skulder.
Det löser sig, genom att bolagen rapporterar det till kfm

Blir din skuld ej betald ska den ingå.

Skulle vara mer rädd för gynnande av borgenär.

Hinner du betala bort den innan du får en handläggare är det ju inget större problem. Får du inledande o skulden fortf finns kvar så kommer den att rapporteras in av bolaget ifråga.
Får nog samtal med kfm vilken dag som helst tyvärr :/

Ja juste gynnande av borgenär hade jag glömt bort.
Typiskt, det ställer förmodligen till det en aning med eventuellt beslut på skusan då det lånet togs bara någon vecka innan skusan-ansökan skickades in (lån på 10k för att ha råd med räkningar+mat)

Gynnande av borgenär gäller vad jag fått höra först vid ev inledande av en skuldsanering. Innan dess kan du betala bort småkrediter

Optimalt vore ju då att hinna betala in 10k inom några veckor
Kanske kan skarva rejält på lönen och leva ruskigt snålt

Optimalt vore ju då att hinna betala in 10k inom några veckor
Kanske kan skarva rejält på lönen och leva ruskigt snålt
Ja om det går ör det bra o glöm ej att avsluta den också så den inte finns kvar

Jag hade gjort allt för att betala bort den innan eventuellt inledande om du lämnat ute den av det syftet. Sen avsluta den krediten och kontot så snabbt som möjligt genom ett kort mail till kundservice.
Får du inledande så kommer dom rapportera in den skulden (om den inte är slutbetald innan) efter du kommit upp i POIT då undrar handläggaren varför du lämnat ute "nya skulder" från ansökan.'

Samtidigt måste den betalas av innan eventuellt inledande, efter det så är det gynnande av borgenär.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp