Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utbränd

Utbränd blir man av psykisk, inte fysisk ansträngning. Så jag skulle gissa att det förekommer mer bland chefer och högt uppsatta samt arbetslösa, pga stressnivåerna.

Det drabbar högpresterande personer såväl i tjänst som privat. Personer som även vill vara alla till lags. Ej kan sätta gränser, etc.

Kanske lite onödig diskussion? Lägger ingen värdering i sakfrågan men utbrändhet är en enskild tragedi oavsett vad statistiken säger.
Jag har blivit ”varnad” många ggr i yrkeslivet för utbrändhet och aldrig tidigare trots högt tenmpo, orimliga förutsättningar och hård press varit i närheten. Först när de ekonomiska problemen kom in i bilden och tärt dygnet runt under lång tid har det börjat kännas lite too much.

Kanske lite onödig diskussion? Lägger ingen värdering i sakfrågan men utbrändhet är en enskild tragedi oavsett vad statistiken säger.
Jag har blivit ”varnad” många ggr i yrkeslivet för utbrändhet och aldrig tidigare trots högt tenmpo, orimliga förutsättningar och hård press varit i närheten. Först när de ekonomiska problemen kom in i bilden och tärt dygnet runt under lång tid har det börjat kännas lite too much.
Absolut så är det ju. Mycket som spelar in.

Min kropp orkar fysiskt. Jag känner heller inte att jag glömmer bort saker. Men det psykiska äter upp mig. Alla dumma beslut jag tagit genom åren har skapat en rejäl ångest hos mig.

Min kropp orkar fysiskt. Jag känner heller inte att jag glömmer bort saker. Men det psykiska äter upp mig. Alla dumma beslut jag tagit genom åren har skapat en rejäl ångest hos mig.
Visst gör det, det psykiska är jobbigast.
Till slut tär det fysiskt med kroppen orkar inte.
Har också rejäl ångest över idiot besluten man tagit och absolut inte tänkt till.
Nu sitter man här och kan inget göra åt det ekonomiska.

Det finns en jävla klyscha, "Det som är gjort är gjort" du kan liksom inte påverka det. Jag höll på ett mentalt sammanbrott när jag fattade att jag spelat bort kanske 10 miljoner. Men jag mår ju bara värre utav att älta det. Därför jag har begravt det djup i mitt undermedvetna och väljer att blicka framåt!

Det finns en jävla klyscha, "Det som är gjort är gjort" du kan liksom inte påverka det. Jag höll på ett mentalt sammanbrott när jag fattade att jag spelat bort kanske 10 miljoner. Men jag mår ju bara värre utav att älta det. Därför jag har begravt det djup i mitt undermedvetna och väljer att blicka framåt!

Man får inte vara för hård mot sig själv. Det är lätt att klandra sig för korkade beslut man fattat tidigare, men det är helt onödigt eftersom man inte kan ändra på dem nu. Man får helt enkelt ta lärdom av livet och försöka fatta klokare beslut framöver.

Det finns ett talesätt som går så här: ”Det som skiljer dumma människor mot kloka är att de dumma gör samma misstag om och om igen medans de kloka ständigt hittar nya misstag att begå.”

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp